مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۳ تهران:

برنامه هایی که دانش آموز برای تقویت خود نیاز دارد، در سازمان دانش آموزی محقق می شود

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی منطقه 3 تهران با اشاره به اهمیت سازمان دانش آموزی در تربیت، تاکید کرد که تمام دوره ها و برنامه هایی که یک دانش آموز مستعد نیاز دارد تا در خود تقویت کند، در این نهاد محقق می شود و به بار می نشیند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه هایی که دانش آموز برای تقویت خود نیاز دارد، در سازمان دانش آموزی محقق می شود

رمضان دیوسالار، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه 3 تهران، در خصوص امور تربیتی و نقش آن در انتقال ارزش ها، گفت و گویی با پانا انجام داد که از نظر می گذرانید.

ضمن تبریک هفته امور تربیتی، به عنوان سوال اول درباره نقش امور تربیتی در انتقال ارزش ها و فرهنگ و شکل گیری شخصیت دانش آموزان توضیح دهید؟

قبل از هر چیز هفته امور تربیتی را به همه دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت خصوصا بانیان امر تربیتی تبریک عرض می کنم. هفته امور تربیتی صدقه ای است جاریه که در ابتدا شهدای والامقام ما شهیدان رجایی و باهنر این نهال را کاشتند و اکنون این نهال تبدیل شده به یک درخت تنومند که وظیفه و مسئولیت ما را سنگین تر از پیش کرده و یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه آموزش و مصداق آیه: ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة است که خداوند می فرماید اول تزکیه و بعد تعلیم و این امر نقش تربیت را به وضوح مشخص می کند.
ما امیدواریم که مشاوران و مربیان تربیتی ما که سردمدار امر تربیت هستند، این عرصه را به بهترین نحو به سرانجام برسانند و بتوانند در این فعالیت ها که به عنوان فعالیت های فوق برنامه مدرسه و در حقیقت تکمیل کننده فعالیت های آموزشی است، ایفای نقش کنند و دانش آموزان را با یک خود باوری به آن ارزشهای والای عالی و متعالی برسانند و این امر محقق نمی شود، مگر اینکه مربیان تربیتی ما با همه پیچیدگی هایی که در عصر نوین جامعه ما را در بر گرفته و همه جهان با آن مواجه است، از همه امکانات و همه دانش ها بهره ببرند تا بتوانند نسل نوجوان ما را به عنوان انسان هایی تربیت کنند که به خود باوری برسند و بتوانند در این عرصه فعالیت های مفیدی را در آینده به بهترین نحو انجام دهند.

تاثیر مربی تربیتی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی و بحرانها را چگونه می دانید؟

معاونین تربیتی باید به همراه سایر معاونین بصورت یک مجموعه کامل و هدفمند کار کنند. در واقع مربی تربیتی به عنوان یک بال پرواز برای پیشرفت و رشد و تعالی دانش آموزان و اولیای مدرسه است که نقش تاثیرگذاری در این زمینه ایفا می کند و می تواند کمک بسزایی در روند رشد دانش آموزان داشته باشد، یعنی مصداق ضرب المثل یک دست صدا ندارد، است.
با گذشت چهل و یک سال از شروع این فعالیت اگر به گذشته نگاه اجمالی بیاندازیم و تغییر و تحولات آنرا بنگریم متناسب با نیازها و سلیقه ها و تغییرات در نوجوان در جامعه امروز باید دانش و مهارت را افزایش داده تا در پیشبرد این هدف والا تاثیرگذار باشیم.

آیا اساساً استفاده از کادر بازنشسته، تاثیرگذاری لازم را در زمینه امور تربیتی دارد؟

همیشه علم و تجربه در کنار هم می تواند بهترین اثر گذاری را داشته باشد. نیروها و کادر بازنشسته، سالهای سال تجربه های گران سنگی در طول دوران تدریس خود بدست آورده اند و می توانند تجربه های خودشان را به نسل های بعد انتقال دهند و این امر در واقع انتقال تجربیات است. در حقیقت به راحتی می توانند اطلاعات را بهتر دسته بندی، حلاجی و موشکافی کنند. استفاده از نیروی جوان و با تجربه در کنار هم می تواند هدف اصیل، متعالی و ارزشمند که همانا تربیتی است که به باور های خود دانش آموزان هم نزدیک تر است را بهتر به ثمر برساند. در واقع استفاده از علم امروز و تجربه در کنار هم ما را به هدف اصلی تربیتی می تواند نزدیک تر کند و اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

سازمان دانش آموزی چه تاثیری در این حوزه دارد؟

سازمان دانش آموزی، همانطور که از نامش پیداست در حقیقت تمام دوره ها و برنامه هایی که یک دانش آموز مستعد نیاز دارد تا در خود تقویت کند، در این نهاد محقق می شود و به بار می نشیند. تحقق تمام این اهداف می تواند با برنامه ریزی خیلی منسجم، هدفمند شود تا دانش آموزان بتوانند به مهارتهای مورد نیاز جامعه امروز دست پیدا کنند و جمله «هر دانش آموز یک مهارت» حقیقتا در سازمان دانش آموزی محقق می شود. دانش آموزان می توانند با توجه به علایق و سلایق خود فعالیت مورد نظر خود را آغاز کنند و تمامی این امور موازی با آموزشهای تحصیلی به عنوان یک مهارت آموزش داده می شود و دانش آموز در همه عرصه ها نتایج مطلوب را بدست می آورد و برای زندگی اجتماعی آینده آماده می شود.

خبرنگار دانش آموز، آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار