برگزاری دومین وبینار هدایت تحصیلی شغلی و انتخاب رشته پایه نهم در منطقه 19

تهران(پانا)- کارشناس مشاوره منطقه 19 تهران، انتخاب رشته پایه نهم را یکی از انتخاب های مهم و سرنوشت ساز در زندگی دانش آموزان دانست، چرا که می تواند آینده شغلی و در آمدزایی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین وبینار هدایت تحصیلی شغلی و انتخاب رشته پایه نهم در منطقه 19

تکتم سیف اللهی، کارشناس مشاوره آموزش و پرورش منطقه 19 در این وبینار گفت: انتخاب رشته پایه نهم یکی از انتخاب های مهم و سرنوشت ساز در زندگی دانش آموزان به شمار می رود، چرا که می تواند آینده شغلی و درآمدزایی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد.

او افزود: دانش آموزان پایه نهم باید برای ورود به پایه دهم متوسطه دوم یکی از رشته های علوم پایه (علوم تجربی ، ریاضی فیزیک و علوم انسانی)، فنی حرفه ای، کاردانش و علوم و معارف اسلامی را انتخاب کنند. انتخاب رشته دبیرستان بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آن ها را دچار سردرگمی و نگرانی می کند و این مسئله تصمیم گیری برای تعیین رشته مناسب را برای آن ها دشوار می سازد. دانش آموزان باید بر اساس اهداف و اولویت ها و همچنین شرایط فردی و اجتماعی خود رشته مناسبی را برای ادامه تحصیل و یا حتی ورود به بازار کار انتخاب کنند.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که انتخاب هر کدام از این رشته ها می تواند در آینده دانش آموزان تغییرات زیادی را به وجود آورد، بنابراین در این جلسه انتخاب رشته پایه نهم در شاخه های تحصیلی مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه ابوالقاسمی؛ مشاور مدرسه به بررسی رابطه هوش های هشت گانه (گاردنر) با انتخاب رشته تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداخت و همچنین ابراهیمی مشاوره هسته منطقه به بررسی عوامل تاثیرگذار در ایجاد انگیزه تحصیلی اشاره کرد و کیانی مدیر هنرستان نیکان اطلاعاتی در باره مدارس فنی حرفه ای در اختیار دانش آموزان قرار داد.

در پایان وی تاکید کرد: در انتخاب درست باید ویژگی های دانش آموز از جمله میزان بهره هوشی، نمرات تحصیلی، نقاط ضعف و قوت در دروس مختلف، استعداد و میزان علاقه مندی مورد بررسی قرار بگیرد. اگر دانش آموزی بتواند رشته ای را انتخاب کند که با توانایی ها و علاقه مندی هایش مطابقت داشته باشد تا حد زیادی توانسته در مسیری قدم بردارد که به موفقیت برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار