محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا

علی کریمی اگر اهل زدو بند بود رئیس فدراسیون می شد؛ با این وضع به آینده فوتبال ایران امیدی نیست

تهران (پانا) - کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است با ادامه حضور غیر فوتبالی‌ها در مدیریت فوتبال، امیدی به بهبود وضع و توسعه فوتبال ایران نیست و اگر هم نتیجه‌ای گرفته می‌شود حاصل استعداد ذاتی فوتبالیست‌های ایرانی است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
علی کریمی اگر اهل زدو بند بود رئیس فدراسیون می شد؛ با این وضع به آینده فوتبال ایران امیدی نیست

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به انتخابات فدراسیون فوتبال و عدم انتخاب علی کریمی به عنوان تنها فوتبالی حاضر در جمع کاندیداها، اظهار داشت: « رای از اول هم مشخص بود. رای واقعی رایی است که مردم بدهند. انتخابات فدراسیون فوتبال داستان دارد و همه هم می دانند که چه خبر است. علی کریمی اهل لابی و زد و بند و رای خریدن نیست که اگر بود، قطعا رئیس فدراسیون می‌شد. علی بچه پاک و خوش قلبی است، خوب شد که شرکت کرد. با اینکه می‌دانست اوضاع از چه قرار است و رای نمی‌آورد اما در انتخابات حاضر شد تا روشنگری کند؛ تا دست غیرفوتبالی ها بیشتر برای مردم رو شود و بدانند که فوتبالی‌ها می‌خواهند سکاندار رشته‌ای باشند که برایش زحمت کشیدند اما اجازه نمی‌دهند. جای تاسف دارد افرادی که خودشان را فوتبالی می‌دانند و مدام فریاد می‌زنند که فوتبال دارد توسط غیرفوتبالی‌ها اداره می‌شود، آن وقت به علی کریمی رای نمی‌دهند و به یک غیرفوتبالی رای می‌دهند. »

وی ادامه داد: « قبل از انتخابات همه می‌دانستند که علی کریمی رای نمی‌آورد، رای‌ها دست فوتبالی‌ها نیست. تمام روسای هیات‌ها به کسانی رای می‌دهند که آنها را گماشته‌اند. فقط شرکت کرد تا بگوید که اوضاع از چه قرار است. فدراسیون اصلا آدم فوتبالی نمی‌خواهند، دنبال کسی هستند که لابی‌گری بلد باشد که کریمی از این کارها بلد نیست. تیمی که با علی کریمی بودند، می‌توانستند فوتبال ما را دگرگون کنند. آنها شناخت خیلی خوبی از شرایط فوتبال ما داشتند و می‌توانستند خیلی زود موانع را برطرف کنند اما نگذاشتند. من شناختی از عزیزی خادم ندارم اما می دانم که از 8، 9 سال قبل وارد فدراسیون شده است. او قبلا هم حضور داشته و با انتخاب شدنش اتفاق جدید و خاصی برای فوتبال ایران نمی‌افتد. شک نکنید اتفاقی در راه توسعه و پیشرفت نمی‌افتد. چند سال است که این آقا در فوتبال حضور داشته است. اگر خوب بوده، چرا نتوانسته تا الان کاری پیش ببرد. واقعا امیدی به آینده فوتبال ایران نیست. همه این آقایان قبلا امتحانشان را پس داده‌اند و همه می‌دانند توانایی کار در فوتبال ندارند. »

پیشکسوت پرسپولیس و فوتبال ایران تصریح کرد: « مسئله اصلی فوتبال ما اصلا نفر نیست. فوتبال ما زیرساخت ندارد. سرمایه گذاری و داشتن برنامه بلند مدت و عمرانی می‌خواهد که خودش حداقل 10 سال زمان می‌برد. تازه اگر به قسمت فنی برسیم، مشکلات عدیده‌ای گریبان‌گیر فوتبال ما شده است. از دلالی، زد و بند، شرط‌بندی، مشکلات مالی، قراردادهای بی سر و ته و خیلی از مسائلی که روز به روز بدتر می‌شود. فوتبال پایه‌ها را اگر دنبال کنید خواهید دید که چه خبر است. متاسفانه دلالی به فوتبال پایه هم رخنه کرده است. این مسائل درد فوتبال است. تنها نمی‌شود این ضعف‌ها را برطرف کرد. به شخصه امیدی به بهبود وضعیت ندارم. چون این افراد قبلا هم بوده‌اند و اگر توان مدیریتی یا فکر جدیدی داشتند که فوتبال پیشرفت کند و توسعه یابد، قطعا الان اتفاق افتاده بود.»

پنجعلی در خصوص اینکه با این اوضاع سرنوشت تیم ملی فوتبال را چطور ارزیابی می کنید؟ گفت: « فوتبال ما همیشه به خاطر توانایی و استعداد ذاتی که دارد، مقطعی نتیجه می‌گیرد. به همان دلیلی که الان بچه ها دارند در فوتبال اروپا بازی می کنند، می توانیم با غیرت و استعداد و توانایی های فردی نتیجه مقطعی بگیریم و به جام جهانی برویم اما با کدام برنامه؟ فوتبال ما مواقعی که نتیجه می‌گیرد، از روی برنامه نیست و برپایه توانایی فردی و استعداد ذاتی بازیکنان این اتفاق می‌افتد. »

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: « اگر بخواهیم فوتبال ایران را چه به لحاظ ساختاری، چه حرفه‌ای و چه امکاناتی با یک فوتبال حرفه‌ای مقایسه کنیم، خیلی از استانداردها دور هستیم و فرسنگ‌ها فاصله داریم. حداقل اگر در این شرایط بد و سختی که فوتبال ما در آن قرار دارد، علی کریمی رئیس فدراسیون می‌شد، می‌توانست از مناسبات بین‌المللی و چهره موجهی که در AFC و فیفا دارد بهره ببرد و در حل مشکلات بهتر عمل کند. علی شناخته شده است و نیروهایی که در تیمش داشت و گلچین کرده بود، می‌توانست خیلی زودتر از تصور بر مشکلات فائق بیاید اما حیف که این اتفاق نیفتاد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار