افزایش نگران‌کننده آمار کرونا با شلوغی معابر در شب عید

شهرری(پانا)- رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک و دستکش در محیط‌های عمومی و بی‌توجهی به این مسئله، در آمار افزایش ویروس کرونا تاثیر بسیاری دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش نگران‌کننده آمار کرونا با شلوغی معابر در شب عید

شلوغی معابر بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حضور در دورهمی‌ها و حتی مراسم ختم، آمار مبتلایان را روزانه افزایش داده که بسیار نگران‌کننده است.

این وضعیت حادحخخصل از بی‌توجهی مردم و مسئولان است، مردمی که به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیتی نمی‌دهند و هنوز هم ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و مسئولان هم با عدم نظارت خود بر حضور مردم در محیط‌های عمومی در راستای خرید شب عید، متاسفانه باعث شدند حالا شاهد شلوغی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باشیم.

به گفته پزشکان و کارشناسان بهداشت، حضور یک نفر بیمار کرونایی در فضایی بسته می‌تواند تمام افراد حاضر در آن فضا را مبتلا کند و اصلی‌ترین راه انتقال این بیماری، از طریق قطره‌های درشت تنفسی است که با سرفه یا بازدم خارج می‌شوند. این قطرات ریز ممکن است روی سطوح هم بنشینند و دیگران پس از لمس آنها و دست‌زدن به دهان و چشم خود به این بیماری مبتلا شوند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن‌درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم این بیماری هستند و بیش از هشتاد درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

به گفته پزشکان باید از دست دادن و روبوسی کردن با افراد دارای مشکل تنفسی، سرفه، عطسه و هرگونه علایم سرماخوردگی خودداری کرد و دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال پوشاند.

کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند: به طور مداوم و در هر زمان ممکن اقدام به شست و شوی کامل دست‌ها با آب و صابون کنید؛ مدت شست وشوی دست‌ها حداقل به اندازه 20‌ثانیه باشد و تمامی قسمت‌های دست، انگشتان خصوصا انگشت شست، کف دست و مچ دست شسته شود.

امید است با رعایت بیشتر هم‌وطنان و تدبیر مدیران، به امید خدا هرچه زودتر ریشه این بیماری منحوس از سراسر جهان برچیده شود.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار