مهاجرانی خبر داد

ساخت ۲۹ کلاس درس در روز؛ سیستان و بلوچستان پیشتاز است

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور از اضافه شدن 29 کلاس درس به صورت میانگین در روز خبر داد و تصریح کرد این روند از سال 96 تا امروز اتفاق افتاده است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ۲۹ کلاس درس در روز؛ سیستان و بلوچستان پیشتاز است

فاطمه مهاجرانی در مصاحبه با بخش باسخنگویان در برنامه زنده رویداد با اشاره به قدمت بیش از 5 دهه‌ای سازمان متبوع‌اش، گفت: رسالت ما تجهیز و نوسازی مکان‌هایی است که دانش‌آموزان به طور مستقیم از آن استفاده می‌کنند که شامل خوابگاه‌ها، دانش‌سراها، مدارس و کتابخانه‌ها و... می‌شود.

وی از افزایش بودجه این سازمان خبر داد و افزود: در یک فاز بودجه بیش از سه برابر و هم اینک بودجه 500 میلیاردیِ سال 96، به بالغ 4 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مهاجرانی با بیان اینکه پروژه‌های خیرین به اتمام رسیده و این فراد علاقه بیشتری به ساخت مدرسه نشان داده‌اند، تصریح کرد: در سالجاری بیش از 2هزار میلیارد تومان جذف کمک خیرین را داشتیم و جا دارد به ملت ایران تبریک بگویم.

وی به رادیو گفت‌وگو، گفت: جامعه خیرین اذعان دارند اگر بودجه دولتی به 4هزار میلیارد تومان برسد، سهم خیرین هم به رقمی مشابه افزایش خواهد یافت و این موضوع برای ما جذاب است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه تا به حال 30 هزار خیر را داشتیم که تفاهمنامه‌ای نیز با آن‌ها امضا شده است، از رد پای قانون در ساخت مدارس توسط خیرین سخن گفت و افزود: این مسئله جز اتفاقات مهم در راستای سرمایه اجتماعی کشور است.

معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور از اضافه شدن 29 کلاس درس به صورت میانگین در روز خبر داد و تصریح کرد این روند از سال 96 تا امروز اتفاق افتاده است.

مهاجرانی گفت: این عدد بزرگ است و کار سختی بوده است. برخی استان‌ها نظیر سیستان و بلوچستان به یک کارگاه ساخت و ساز تبدیل شده و هم اینک بیش از 700 پروژه عمرانی در حال ساخت در این استان است.

وی همچنین رشد موالید بسیار بالا در برخی استان‌ها را موجب این مسئله دانست که علی رغم ساخت و ساز بی‌شمار، باز هم کمبود مدرسه احساس می‌شود.

مهاجرانی اضافه کرد: همچنین بدلیل زیست بوم متحرک، حتی اگر مکانی تحت عنوان مکان آموزشی هم ساخته شود، بعد از مدتی خالی می‌ماند و لذا باید راهکارهایی که امکان حرکت بیشتری دارد را طراحی کنیم.

وی افزود: در این راستا کانکس‌های قابل حرکت و کپر بسیار اهمیت دارد که جز زیست بوم برخی مناطق است. 30درصد مدارس ما در اوایل 90 به بهسازی نیاز داشت و امروز به 19 و نیم درصد رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار