کچوئیان خبر داد

برگزاری 310 هزار نفر ساعت دور‌ه‌های آموزشی توانمندساز در دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از برگزاری 310 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی توانمندساز برای نخستین بار از سوی مدیریت بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری 310 هزار نفر ساعت دور‌ه‌های آموزشی توانمندساز در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارریابی و تضمین کیفیت، در بیست و ششمین اجلاس مشترک سراسری سرپرستان مدیریت های استانی، کسب رتبه های فاخر معاونت های فرهنگی و اجتماعی و پژوهش و فناوری دانشگاه را در راستای انجام اقدامات و فعالیت های مثبت و اثربخش قابل تقدیر خواند.

کچوئیان، با اشاره به برگزار شدن آزمون جبرانی صبح امروز مهارت آموزان ماده 28 تلاش و کوشش کلیه همکاران، حامیان و برگزار کنندگان آزمون های اصلی و جبرانی اصلح را ستودنی دانست.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، اطلاع رسانی به موقع در خصوص آزمون اصلح ویژه افراد متقاضی استخدام در آموزش و پرورش را مهم عنوان و تصریح کرد: تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضروری است. در بند 4-11 این سند به صراحت نسبت به سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان تاکید شده است.

وی، آزمون اصلح را تکلیف وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را مجری برگزاری دوره های آموزشی و آزمون اصلح معرفی کرد و گفت: افراد حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان مهدهای کودک باید با پشت سر گذاشتن دو پودمان آموزشی در این دانشگاه و گذراندن دروس pck برای دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه ای از آزمون اصلح گذر کنند.

این مقام مسئول، تاسیس و راه اندازی کانون ارزیابی در دانشگاه فرهنگیان را از اقدامات جدی و مهم معاونت نظارت برشمرد و گفت: به منظور توسعه سرمایه های مهم دانشگاه برنامه هایی بر اساس خروجی های این کانون ارائه خواهد شد.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، با اعلام مثبت ارزیابی شدن آموزش های مدیریت بالندگی حرفه ای مطابق با پژوهش دانشگاه تهران تصریح کرد: برای نخستین بار طی سال جاری بیش از 310 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی توانمندساز توسط مدیریت بالندگی حرفه ای در سطح دانشگاه برگزار شد.

کچوئیان، اهداف راهبردی و استراتژیک دانشگاه، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، جهش تولید، متناسب با شرایط پاندمی کرونا، توانمند سازی و بهسازی اعضای هیئت علمی و مدرسان، شیوه نامه ترفیع آئین نامه ساختار گروه های آموزشی، طراحی کلان برنامه درسی تربیت معلم، طراحی آموزشی محیط های یادگیری برخط، برگزاری جلسات برخط ویژه اعضای هیئت علمی و مدرسان با عنوان نقش دانشگاه فرهنگیان در توسعه فرهنگ کارآفرینی و همچنین تبیین ساحت های سند تحول آموزش و پرورش را از جمله مهم ترین محور دوره های برگزار شده مدیریت بالندگی دانشگاه فرهنگیان طی سال جاری برشمرد.

استاد دانشگاه، تولید پادکست های آموزشی با موضوع توسعه منابع انسانی، رفتار سازمانی را از دیگر فعالیت های مهم مدیریت بالندگی حرفه ای ذکر و خطاب به مدیران استانی شرط صدور مجوز از سازمان مرکزی برای برپایی کارگاه ها و جلسات آموزشی را تاییدیه استان دانست.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، عملکرد مدیران استانی در راستای تحقق اهداف رهنامه جهل ماده ای دانشگاه را مثبت ارزیابی و با تاکید بر اهتمام بیش از پیش در گردآوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز سامانه HES تا هفته آینده، از تقدیر کارکنان فعال دانشگاه در راستای ارزیابی کیفیت و اجرای برنامه های عملیاتی سال جاری خبر داد.

کچوئیان، ارزیابی ماموران آموزشی، سرپرستان شبانه روزی و مدیران گروه، بازدیدهای حضوری و غیر حضوری از مراکز دانشگاه فرهنگیان را از دیگر فعالیت های مهم معاونت نظارت طی سال جاری برشمرد و اظهار داشت: ارزیابی آموزش های الکترونیک در دانشگاه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی، ارزیابی آموزش های الکترونیک در سال 99 را طی دو مرحله خوب توصیف کرد و گفت: برای رسیدن به وضع ایده آل باید بیش از پیش تلاش کرد.

سرپرست معاونت نظارت، ارریابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان از مدیران استانی خواست با رعایت دستورالعمل و آئین نامه های مربوطه نسبت به انتخاب مدیران گروه در سطح دانشگاه اهتمام ورزند.

گفتنی است: در بیست و ششمین اجلاس مشترک سراسری سرپرستان مدیریت های استانی، ایوب ابراهیمی، مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، نظارت، ارزیابی و کنترل اثربخش را عامل مهم توسعه و اصلاح امور دانشگاه دانست و گفت: ارزیابی عملکرد مستمر از نشانه های پویایی دانشگاه است.

ابراهیمی، ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم از اقلام اطلاعاتی دانشگاه و به روز رسانی آن در پایان هر نیمسال، مسئولیت مدیر استان در قبال صحت و سقم اطلاعات ثبت شده، ضرورت اخذ تایید مسئول منابع انسانی و مسئول آموزش استان قبل از ارسال اطلاعات نیروی انسانی را از اهم فعالیت های استانی در بخش نیروی انسانی سامانه آموزش عالی برشمرد و گفت: ضرورت اخذ تایید مسئول هریک از بخش های دانشگاه قبل از ارسال تایید اطلاعات به سازمان مرکزی دانشگاه نیز دیگر فعالیت مهم استان در بخش نیروی انسانی سامانه آموزش عالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار