کارکرد مدرسه فقط عبور از یک مرحله و گذراندن بعضی از دروس تعریف شده نیست

تهران (پانا)- مدیر کل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش معتقد است اگر درک درستی از واقعیت‌ها وجود داشته باشد و بتوان سبک زندگی را تنظیم کرد و با شرایط جدید سازگاری پیدا کرد و فعالیت‌ها و روش ها را به روش های نوآورانه و خلاقانه تبدیل کرد، بخشی از مسائل و مشکلات حل می شود.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کارکرد مدرسه فقط عبور از یک مرحله و گذراندن بعضی از دروس تعریف شده نیست

جلسه رسمی کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی با حضور محمد محسن بیگی؛ مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش، در بستر شبکه شاد برگزار شد.

بیگی گفت: با گذشت یک سال از انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان، مردم ما هم بالاخره از انتشار این بیماری و در واقع عوارض و آسیب‌هایی که در سطح کشور وارد کرده، تحت تاثیر قرار گرفتند. شاید در طول تاریخ به صورت مکتوب حداقل تا امروز هیچ موردی را نداشتیم که همه بخش‌های جامعه از جمله: سیاسی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی را تحت تاثیر قرار دهد و معضلات زیادی را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بسیار وسیعی که امروز در سطح دنیا وجود دارد باعث شد در فاصله کوتاهی که معمولاً افراد با یکدیگر ارتباط دارند، قدرت و سرعت جابجایی این بیماری و ویروس به شدت نسبت به گذشته افزایش یابد و در اصل، همه دنیا از جمله کشور ما تحت تاثیر قرار بگیرد. از جمله مهم ترین بخش در این تأثیرپذیری، حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است. ما می‌دانیم که کارکرد مدرسه فقط افزایش سواد خواندن و نوشتن با حضور و غیاب دانش آموزان و اصطلاحاً عبور کردن از یک مرحله‌ای و گذراندن بعضی از دروس تعریف شده نیست، بلکه مدرسه محلی است برای استفاده های متعدد و در واقع رشد و توسعه و تکامل هایی که در بخش‌های مختلف و خانواده‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: ما در مدرسه یاد می گیریم که بتوانیم با سبک زندگی سالم و صحیح سلامت جسمی، روحی و روانی خودمان و اطرافیانمان را تأمین کنیم. بنابراین در حال حاضر که این کارکردهای متعددی که مدرسه برای ما داشته، تعطیل شده اگر ما نتوانیم به درستی مدیریت کنیم. این موضوع طبیعتاً عوارض و زیان‌هایی را به دنبال دارد و باید در نظر بگیریم که چه کاری انجام بدهیم که آسیب روحی و روانی کمتری ببینیم.
شاید اگر درک درستی از واقعیت‌ها پیدا کنیم و بتوانیم سبک زندگیمان را تنظیم کنیم و اصطلاحا با شرایط جدید سازگاری پیدا کنیم و فعالیت‌ها و روش هایمان را به روش های نوآورانه و خلاقانه تبدیل کنیم، بخشی از این مسائل و مشکلات را حل می کنیم.

بیگی در پایان گفت: فرزندان عزیزم، قدر نعمت سلامتی خود را بدانید و از هیچ کوششی در این سنین فروگذار نکنید که انسان هرچه دارد در همین ایام نوجوانی و جوانی بدست می آورد.

خبرنگار دانش آموز، مبینا سبزه علی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار