اولین مسابقه ملی مناظره دانش‌آموزی در گیلان برگزار شد

رشت ( پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی گیلان ازبرگزاری اولین مسابقه ملی مناظره دانش آموزی، به صورت حضوری در سازمان دانش آموزی استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین مسابقه  ملی مناظره دانش‌آموزی در گیلان برگزار شد

مدیر سازمان دانش آموری گیلان با اشاره به اینکه مناظره ویژه دانش‌آموزان پایه‌های نهم تا دوازدهم است گفت: توسعه فرهنگ گفت‌وگو بین دانش‌آموزان، تقویت مهارت تفکر خلاق و نقادانه، مهارت سخنوری و تقویت روحیه نقدپذیری در دانش‌آموزان از اهداف اصلی اجرای طرح ملی مناظره است.

قربانزاده افزود: هر تیم متشکل از ۴ نفر است که یک نفر به عنوان سرپرست تیم و ۲ دانش‌آموز، مناظره کننده و ۲ نفر محقق از اعضای هر تیم هستند که محققین مسؤولیت تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در خصوص موضوع مناظره و جمع‌آوری دلایل مخالفت یا موافقت خود را بر عهده دارند.

مناظره موجب تقویت انگیزه ارتقای دانش و آگاهی در میان دانش‌آموزان و تمرین فعالیت‌های گروهی و منسجم است که موجب شناسایی دانش‌آموزان مستعد در عرصه سخنوری و نقد نیز است.

مدیر سازمان دانش‌آموزی گیلان گفت: استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس، برگزاری امتحانات غیرحضوری در شرایط کرونایی، حذف کنکور، تنوع مدارس در ایران، تنوع و گسترش تشکل‌های دانش‌آموزی، گسترش مؤسسات علمی - آموزشی، گسترش کتاب‌های کمک آموزشی از جمله موضوعاتی است که مناظره‌کنندگان با توجه به نظر مخالف یا موافق خود در خصوص آنها تحقیق و از آرای خود در مناظره دفاع می‌کنند.
وی افزود: هریک از تیم‌های شرکت‌کننده بر اساس معیارهایی از جمله برنامه‌ریزی و هماهنگی و انسجام گروهی، رعایت اخلاق مناظره علمی و احترام به آرا و نظرات مخالف، طی کردن فرآینی علمی و مستدل از طرح مساله تا نتیجه گیری، فن بیان و رعایت نکات دستوری، احاطه و اشراف نسبت به موضوع مورد بحث، استفاده از چارچوب منطقی در بحث و خلاقیت در طرح مسئله از داوران امتیاز می‌گیرند و در صورت رعایت نکات و کسب امتیاز بیشتر، برنده مناظره محسوب می‌شوند.

اولین مرحله مسابقات مناظره دانش آموزی امروز در دو بخش پسران و دختران از ۲ ناحیه رشت به صورت حضوری در سالن سازمان دانش آموزی و با نظارت رئیس جلسه وهیات داوران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار