خوئینی: کلیدی ترین خصیصه ی مربی تربیتی؛ اخلاق، صبر و عمل است

تهران(پانا)- کلیدی ترین و اصلی ترین شاخصه ی کار تربیتی؛ اخلاق، صبر و عمل است که اگر این سه مورد در ما به تکامل و تعادل برسد، می توانیم در امر تربیت معجزه کنیم.

کد مطلب: ۱۱۶۷۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
خوئینی: کلیدی ترین خصیصه ی مربی تربیتی؛ اخلاق، صبر و عمل است

به مناسبت هفته تربیت اسلامی مراسمی با حضور سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۵، ابوالقاسم شاه حسینی؛ مدیر سابق آموزش و پرورش منطقه ۱۵ و پیشکسوت عرصه امور تربیتی، فاطمه خوئینی؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، سید عسگری طاهری؛ معاون پشتیبانی و اداری منطقه، کارشناس و همکاران ستادی حوزه پرورشی و جمعی از فعلان این عرصه به نمایندگی از خانواده پرتلاش و خستگی ناپذیر امور تربیتی منطقه ۱۵ و همزمان به صورت زنده در بستر شاد برگزار شد.
شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن تشکر از معاونت پرورشی منطقه و همکاران حوزه تربیت و با سلام و درود به امام و شهدا، به ویژه شهیدان رجائی و باهنر و آرزوی صحت و سلامتی برای رهبر ادیب و حکیم انقلاب، گفت: در حوزه معاونت پرورشی به دلیل تعدد و تنوع کارها، وقفه و استراحت در کار وجود ندارد و بعضا به صورت شبانه روز باید کار و تلاش کرد.

در ادامه شهریاری عنوان کرد: که در کارهای پرورشی، همیشه و به نوعی روح معنوی، ساری و جاری بوده که باید تقویت شود و همواره در حال به روز رسانی باشد و در ادامه گفت: همیشه تربیت مقدم بر تعلیم بوده و هست و البته این دو مقوله، جدا ناشدنی و مکمل یکدیگرند، اما اولویت تربیت بر همگان آشکار است لذا در حوزه تربیت، باید دانش آموزان تمام ساحتی داشته باشیم. اگر امروزه در سطوح مدیریتی و اجرایی کشور، تعهد وجود دارد، این محصول حوزه تربیتی دانش آموزان است.

وی افزود: در حوزه پرورش و تربیت، نباید از نقش خانواده ها، خصوصا در این شرایط و بحران بیماری کرونا، غافل شویم و باید آنها را نسبت به این امر، تبیین کنیم.

در ادامه خوئینی گفت: امور تربیتی، عرصه گسترده و بی نظیری برای ارائه تفکرات خلاق و پویاست و توجه به ساحت شش گانه تربیتی، دانش آموزان را در مراحل بالاتر زندگی، چراغ راه می شود.

وی ادامه داد: شناسایی، هدایت کشف استعدادها و توانمندی دانش آموزان از اهداف والای حوزه پرورشی است که امروزه این امر به لطف شما معاونین و مربیان پیشتاز در امر تربیت، تا حدود زیادی محقق شده است؛ همچنین مربی تربیتی بسان انگشت اشاره راه را به ره جویان و دانش آموزان نشان می دهد و همچون اعلائم و تابلوهای راهنمایی، دانش آموزان را در جاده زندگی هدایت می کند.

خوئینی همچنین افزود: کلیدی ترین و اصلی ترین شاخصه ی کار تربیتی؛ اخلاق، صبر و عمل است که اگر این سه مورد در ما به تکامل و تعادل برسد، می توانیم در امر تربیت معجزه کنیم و در ادامه گفت: برای تربیت یک جامعه باید برنامه هایی با افق بلند و گسترده داشت و برای تحقق هر یک از این برنامه ها باید هدف ساختاری و رفتاری تعریف و تعیین کنیم تا نتایج آن قابل سنجش و ارزیابی شود.

در ادامه شاه حسینی گفت: مربی تربیتی در مرحله اول باید عامل باشد تا صحبتهای او بوی عمل و نتیجه بدهد و کسی که می خواهد عامل باشد، باید خودش را تزکیه و پالایش کند؛ یعنی ما اگر بخواهیم که حرفمان در دلها اثر بگذارد باید خودمان نسبت به آن موضوع عامل باشیم و آن موضوع را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: اگر بهشت را می خواهی باید بهای آن را پرداخت کنید، باید بندگی کنید، باید اهل ذکر و اهل دل باشید، باید در دل تاریکی با خدا راز و نیاز کنید تا به روشنایی دل برسید و هنگامی که این اتفاقات افتاد، آن وقت، حرف شما در دلها اثر می‌گذارد و به دل می نشیند.

در پایان، مراسم یاد بودی به مناسبت جمعی از همکاران تربیتی گرفته شد و همچنین به صورت نمادین و به نمایندگی از مربیان و معاونین پرورشی به چندی از همکاران حوزه پرورشی، هدایا و لوح سپاس اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار