در اختتامیه طرح یاریگران زندگی در منطقه ۱۳ عنوان شد:

هدف طرح یاریگران زندگی، اجرای یک پروژه کوچک با حل یک مشکل در سطح مدرسه است

تهران (پانا)- کارشناس مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه ۱۳ از اختتامیه طرح یاریگران زندگی؛ طرح پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و به ثمر رسیدن نهال چالش های مدرسه در هنرستان سمیه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف طرح یاریگران زندگی، اجرای یک پروژه کوچک با حل یک مشکل در سطح مدرسه است

اختتامیه طرح یاریگران زندگی با حضور علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، محمد رحیم؛ رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران، مسئولین حوزه اجتماعی و خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۳، کارشناسان منطقه و عوامل اجرایی، دبیران و دانش آموزان هنرستان سمیه به صورت نمادین برگزارشد.
در ابتدای مراسم، محمد رحیم؛ ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و خدا قوت به مدیریت هنرستان سمیه گفت: ۳۰ درصد از مدارس منطقه به عنوان کانون یاریگران زندگی جهت کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند. هدف کانون یاریگران زندگی در یک جمله «اجرای یک پروژه کوچک با حل یک مشکل در سطح مدرسه است» و برای رسیدن به اهداف باید همه ارکان مدرسه فعالیت موثر داشته باشند.

وی افزود: برای اجرای این طرح از بین مشکلات مدرسه یک مشکل انتخاب و با تعامل بین اعضا، راهکارها مطرح شده و به نقطه اجرا می رسد. برخی از راهکارها از طریق مدرسه بررسی و اجرا می‌شود و برخی دیگر با توجه به شرایط، توسط مددکاران و حمایت جویان انجام می گیرد.


در ادامه مراسم، علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، ضمن گرامیداشت سالروز امور تربیتی و تبریک به فعالان این عرصه گفت: تربیت مهم ترین اصل در تشکیل حکومت دینی است و آموزش و پرورش به عنوان متصدی این مهم، با همکاری همه ارگان ها و نهادها برای تحقق اهداف تربیتی در این مسیر گام برمی‌دارد.

امیری با اشاره به ارتباط اجرای این طرح با مفهوم تربیت در سند تحول بنیادین افزود: برای رسیدن به آرمان های حکومت اسلامی به جامعه صالح در کنار خانواده صالح و در کنار آن به مدرسه صالح به عنوان فضای اجتماعی کسب شایستگی ها، نیازمند هستیم. یکی از ویژگی های مهم مدرسه صالح در سند تحول، اصل پالایش است که به موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی که هدف طرح یاریگران زندگی است، می پردازد.

وی با توجه به به روز بودن اجرای این طرح خاطر نشان کرد: امسال ۳۳ مدرسه در اجرای طرح یاریگران زندگی در منطقه ۱۳ شرکت کردند و بعد از گذشت چند ماه، امروز شاهد به ثمر رسیدن این طرح در مدارس هستیم و با کاشت نهال در این روز نشان می دهیم که با انجام پروژه های کوچک می توان برای پیشگیری از آسیب های مربوط به دانش آموزان عمل کرد و امیدواریم با اعلام نتایج رضایت بخش از مدارس شرکت کننده در سال های آینده شاهد تلاش و همکاری همه مدارس منطقه باشیم.

مریم غیبی؛ مشاور مدرسه و عضو هسته مشاوره در مورد طرح یاریگران زندگی در هنرستان سمیه گفت: طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح جدیدی است که با نهال کوچک به مشکلات کوچک مدارس می‌پردازد. مشکلات در گروه یاریگران زندگی هنرستان مطرح شد و با انتخاب یک پروژه کوچک با عنوان کاهش انگیزه تحصیلی، در دانش آموزان در ایام کرونا به تایید اعضای کانون رسید و اعضا با مدیریت و هماهنگی نساء حامدی، مدیر هنرستان و مشاوره تحصیلی به ریشه یابی این مشکل از طریق آموزش مجازی خانواده و دانش آموز پرداختند.
در پایان عهدنامه طرح کانون یاریگران زندگی توسط دانش آموز اجرا شد و در آستاته روز درختکاری دو نهال به جهت به ثمر نشستن پروژه با همکاری مسئولان و دانش آموزان در باغچه مدرسه کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار