1000 سوادآموز آذربایجان غربی مهارت‌های شغلی را فرا می‌گیرند

ارومیه(پانا)- سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد تعداد١٠٠٠ سوادآموز در استان، مهارت‌های شغلی را در قالب طرح ملی پیوند سواد و زندگی فرا می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
1000 سوادآموز آذربایجان غربی مهارت‌های شغلی را فرا می‌گیرند

میر صادق جامعی، در گفت و گو با پانا با بیان اینکه توسعه یافتگی هر کشور به موضوع سواد و سوادآموزی آن جامعه بستگی دارد، اضافه کرد: این طرح ملی در کنار درس‌های آموزش داده شده به سوادآموزان جذب شده در سال تحصیلی جاری آموزش داده می‌شود و هدف از اجرای این طرح، کمک به تحقق هر چه بهتر شعار جهش تولید در کشور و استان است.

سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: حرفه آموزی به سوادآموزان از طریق مراکز یادگیری محلی در زمینه های مختلف از جمله خیاطی، صنایع دستی، فرش بافی، گلسازی، پرورش قارچ و دامداری، اولویت اصلی این طرح ملی در کشور و استان است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای دفاتر تسهیل گری استانداری در امر شناسایی و جذب بیسوادن گفت: تعامل بیشتر مراکز یادگیری محلی و دفاتر تسهیل گری در دستور کار قرار دارد.

جامعی اضافه کرد: با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته استان آذربایجان غربی در سال گذشته رتبه عالی و شایسته تقدیر را در مجموع شاخص های ارزیابی عملکرد کسب کرد.

آذربایجان‌غربی طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارای ۱۹۵ هزار بی‌سواد است که از این تعداد ۴۵ هزار نفر تاکنون باسواد شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار