جشنواره موسیقی بومی گیلان غیر رقابتی و در فضای مجازی آغاز شد

رشت (پانا) - نخستین جشنواره موسیقی بومی جوان گیلان از صبح امروز سه شنبه بصورت غیر رقابتی و در فضای مجازی آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره موسیقی بومی گیلان غیر رقابتی و در فضای مجازی آغاز شد

به گزارش ایرنا، رئیس انجمن موسیقی گیلان در حاشیه برگزاری جشنواره بیان کرد: به دلیل متنوع بودن بخش های جشنواره و رده های سنی متفاوت و از سویی دیگر تنوع سازه های شهری و نواحی تعداد داوطلبان در شاخه های متعدد به تعداد مورد نظر نرسید، بنابراین جشنواره بصورت غیر رقابتی و با حضور ۶۰ نفر برگزار می شود.
محمدرضا صفرپور افزود: این تعداد از داوطلبان در قالب گروه نوازی و تک نوازی تا پایان امروز از طریق آدرس اینستاگرامی farhangi.rasht.ir به اجرای برنامه می پردازند.
وی اظهار کرد: در پایان جشنواره سه نفر بصورت ویژه از سوی داوران انتخاب و از آنان تقدیر می شود؛ همچنین در پایان جشنواره از استادان غلامرضا امانی پیشکسوت در حوزه موسیقی شهری، علی اسمی پیشکسوت موسیقی آئینی و حسین مشکین پیشکسوت موسیقی فولکلور و از استادان مطرح سرنا نوازی تجلیل می شود.
صفر پور گفت: جشنواره موسیقی بومی گیلان به‌عنوان نماد فرهنگی‌ موسیقی استان در عرصه‌ اجرا و تولید آثار فاخر و ارزشمند موسیقی بومی با بهره‌گیری از استادان این حوزه و نیز پژوهشگران برجسته موسیقی‌ برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این جشنواره ضمن حفظ کرامت هنر موسیقی بومی و استادان این حوزه با رعایت اخلاق حرفه‌ای اقدام به ایجاد فرصت‌های برابر برای شکوفایی و پرورش استعدادهای موسیقی بومی می کند و می‌کوشد ظرفیت‌های موسیقی نواحی گیلان را در سطح کشور معرفی کند.
وی ادامه داد: همچنین این جشنواره تلاش می کند با تربیت هنرمندان شایسته و متعهد و دارای توان علمی و هنری بالا، آفرینش هنری و نوآوری را برای رسیدن به سربلندی و موفقیت هرچه بیشتر هنرمندان موسیقی بومی گیلان در عرصه‌های کشوری و بین المللی برنامه‌ریزی کند.
صفرپور بیان کرد: جشنواره‌ موسیقی بومی گیلان ضمن همکاری همه‌جانبه با سایر موسیقی‌های قومی در سطح کشور می‌تواند مکانی برای همکاری، هم‌افزایی، اشاعه‌ تفکر هم‌زیستی فرهنگ‌های بومی باشد.
رئیس انجمن موسیقی گیلان تصریح کرد: این جشنواره با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی گیلان برگزار می‌شود تا به رسالت ذاتی خود یعنی هم‌سویی با نیازهای اجتماعی درعرصه‌های مختلف پاسخ دهد.
صفرپور اضافه کرد:جشنواره موسیقی بومی گیلان با تکیه بر سرمایه‌های فرهنگی موسیقی اقوامِ گیلانی و با استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌ قوم‌موسیقی‌شناسی و نیز مشارکت حداکثری مردم در پاسداشت هنرمندان فرهیخته‌ موسیقی بومی، سعی درحفظ، نگهداری و معرفی هرچه بیشتر این سرمایه‌ بزرگ و منحصربه‌فرد گیلان در سطوح مختلف دارد.
جشنواره موسیقی بومی گیلان در سه بخش اصلی موسیقی نواحی استان، موسیقی شهری و نیز بخش آزاد در حال برگزاری و تا پایان امشب به کار خود پایان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار