جذب 13هزار و 812 بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - دبیر کمیته بازماندگان از تحصیل سیستان و بلوچستان خبر داد در سال تحصیلی جاری 13 هزار و 812 بازمانده از تحصیل در این استان جذب و هم اکنون در 154 مدرسه شبانه‌روزی، حمایتی و مرکز آموزش از راه دور مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
جذب 13هزار و 812 بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

زهرا برهان زهی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: براساس آخرین آمار 14 هزار و 852 کودک 6 ساله در حوزه آموزش ابتدایی استان شناسایی شدند که در سال تحصیلی 400-99 در هیچ مدرسه ای ثبت نام نکرده و از این تعداد با تلاش همکاران در مناطق استان 4 هزار و 42 نفر جذب شده‌اند.

برهان‌زهی افزود: تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه اول 12 هزار و 451 نفر و در مقطع متوسطه دوم 10 هزار و 785 نفر است که از این تعداد با تلاش همکاران در مناطق استان 9 هزار و 770 نفر جذب شده‌اند.

وی پراکندگی جغرافیایی و جمعیت، فقر اقتصادی و فرهنگی و معضل اجتماعی کودکان کار را از جمله مولفه‌های بازتولید بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و با اشاره به سختی‌های فرایند جذب و نگهداشت بازماندگان از تحصیل در این استان گفت: بازگرداندن این کودکان به مدرسه و آموزش کار آسانی نیست، چرا که ابتدا باید در راستای رفع مشکلات بازماندگی از تحصیل تلاش کرد در غیر این صورت پس از مدت کوتاهی مجدد مدرسه را ترک خواهند کرد و رفع این علل و عوامل به تنهایی از عهده مدرسه و آموزش و پرورش بر نمی آید، بلکه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط اعم از دولتی و غیر دولتی باید در این امر مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه 34 مدرسه حمایتی در سیستان و بلوچستان برای تحصیل بازماندگان از تحصیل وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدارس حمایتی (خیری) ویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در حاشیه شهرها توسط نیروهای آزاد با حمایت مالی خیران اداره می شوند و آموزش و پرورش بر فعالیت آنان نظارت دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در دوره متوسطه نیز 4 مدرسه شبانه روزی و 100 مدرسه ضمیمه و کم جمعیت برای تحت پوشش قرار دادن کودکان بازمانده از تحصیل فعالیت دارند و هیچ محدودیتی برای تحصیل این دانش آموزان در مدارس دیگر وجود ندارد.

برهان‌زهی به ظرفیت طرح آموزش از راه دور در جذب بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: 995 دانش آموز لازم التعلیم نیز در 16 مرکز آموزش از راه دور مشغول به تحصیل هستند.

همچنین در طرح صندلی‌های خالی که در مدارس غیردولتی اجرا می شود هر مدرسه ظرفیتی را برای پذیرش دانش آموزان بازمانده از تحصیل اعلام می کند که هزینه های آن توسط آموزش و پرورش به این مدارس پرداخت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار