۱۲ اسفند روز حماسه و ایثار شهر ورزنه

خانواده شهدا را تنها نگذاریم

اصفهان ( پانا) - در طول تاریخ شهر ورزنه، 12 اسفند ماه سال 1365 روزی به یادماندنی است که مردم ورزنه 7 تن از جوانان خود را که در مکتب علوی درس ایثار، گذشت، شهامت و شهادت فرا گرفته بودند را، تشییع نکردند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
خانواده شهدا را تنها نگذاریم

مقام معظم رهبری می فرمایند: خون شهدای انقلاب اسلامی به هدر نرفته است و آنها بودند که به قیمت خون خود، آبروی اسلام، قرآن پیامبر و استقلال مملکت را حفظ کردند و حرکتی که آنها در این انقلاب از خود نشان دادند در طول تاریخ بی نظیر بوده است.
یکی از این بی نظیرها در طول تاریخ شهر ورزنه، تاریخ 12 اسفندماه سال 1365 است که درآن زمان جمعیتی بالغ بر8000 هزار نفر داشت. مردم این شهر،7تن ازجوانان خود را که در مکتب علوی درس ایثار، گذشت، شهامت و شهادت را فرا گرفته بودند، به روی دستان خودت تشییع کردند و این روز در ذهنمان همیشه زنده است و هرساله در سالگرد این حماسه و ایثار، گرامی می داریم یاد همه شهدای این مرز و بوم را.

همانگونه که رهبر انقلاب فرموده: تکریم شهیدان به آن معنا است که این ملت هرگز در برابر سلطه گران مستکبر سرخم نکنند و یاد شهیدان باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد. باید تکریم کنیم و نگذاریم یادشان و راهشان از ذهن ها پاک شود و آنچه مهم است حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از خون شهدا، این وظیفه اول ماست.

شهر ورزنه درعملیات کربلای 5 در منطقه عملیاتی شلمچه که در سال1365 انجام گرفت، 14شهید تقدیم کشور کرد که یکی از این شهدا (علی بوجاری) بعد از تحمل چند سال درد و رنج جانبازی به دوستان شهیدش پیوست که فقط در روز 12 اسفند، 7 تن از این عزیزان به نام های محمود شاهمیری، احمدحبیب الهی، رضا علی حیدری، حسین حیدری خرم آبادی، حسن تقیان، محمود خلیلی و عباس خدمتکاری، توسط مردم تشییع شده و در کنار همرزمانشان به خاک سپرده شدند.
البته بعد از گذشت دو روز از تشییع این شهدا باز هم شهیدی گلگون کفن،شهید غضنفر بنویدی، به خیل شهدا پیوست که درسال 1365در یک هفته 8 شهید در شهر شهیدان ورزنه تشییع شدند.

خبرنگار: حسن تقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار