الهیار ترکمن مطرح کرد؛

شناسایی معلمان فعال و تاثیر گذار در زیست‌بوم جدید

تهران (پانا) - معاون برنامه ­ریزی و توسعه‌ی منابع وزارت آموزش و پرورش بر شناسایی معلمان فعال و تاثیر گذار در زیست‌بوم جدید و معرفی آنان به جامعه و انتقال تجربیات ناب­شان به سایر مربیان و معلمان ضمن معرفی الگوهای عملی به آنان، در مسیر ارتقای اثربخشی فعالیت­‌های آموزشی و پرورشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی معلمان فعال و تاثیر گذار در زیست‌بوم جدید

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار در خصوص شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه‌ی معلمی در زیست‌بوم جدید اظهار داشت: معلمان و مربیان که از ارکان اصلی نظام تعیلم و تربیت هستند، همواره نقش بی­بدیلی در آموزش و پرورش کیفی ایفا می­ نمایند. در یک‌سال گذشته با تاثیر همه‌جانبه‌ی پاندمی ویروس کرونا بر سبک زندگی مردم و به تبع آن تعیلم و تربیت دانش‌آموزان، رسالت مدرسه، معلمان و مربیان از حساسیت فوق‌العاده ای برخوردار شده است. به‌طوری‌که با ایثارگری و جهاد آموزشی جلوه‌های ویژه‌ای از معلمی را به نمایش گذاشته­ اند.

الهیار ترکمن افزود: یکی از رهنمودهای حکیمانه‌ی رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با مدیران آموزش و پرورش سراسرکشور که در شهریور ماه سال جاری برگزار شد، توجه به شأن و منزلت معلمان و نیز معرفی کارهای ارزشمند و هنرمندانه­ معلمان به جامعه را از وظایف آحاد جامعه به‌ویژه آموزش و پرورش و صدا و سیما برشمردند و خواستار فرهنگ­سازی برای ارتقاء شأن و منزلت معلمان شدند. لذا بر آن شدیم تا نسبت به شناسایی و معرفی جلوه­ه ای ویژه معلمی در زیست بوم برنامه­ های ویژه­ ای تدارک و اجرا نمائیم تا با شناسایی معلمان فعال و تاثیر گذار در زیست‌بوم جدید و معرفی آنان به جامعه و انتقال تجربیات ناب­شان به سایر مربیان و معلمان ضمن معرفی الگوهای عملی به آنان، در مسیر ارتقاء اثربخشی فعالیت­ های آموزشی و پرورشی گام برداریم.

معاون برنامه ­ریزی و توسعه‌ی منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص مشمولان این برنامه­ سراسری گفت: این برنامه کلیه‌ معلمان شاغل در تمامی مدارس کشور(دولتی، غیر دولتی) حتی مدارس خارج از کشور را در تمامی دوره‌های تحصیلی شامل می­ شود.

وی افزود:تمامی مراحل این برنامه‌ از طریق سامانه‌یLtms.medu.ir به‌صورت الکترونیکی متمرکز و با هدایت و نظارت دبیرخانه­ ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم در سطح کشور اجرا می ­شود. در این برنامه فعالیت های آموزشی، پرورشی و حتی خارج از وظایف اصلی معلمان در محدوده جغرافیایی خود و با امکانات در دسترس مورد توجه و ارزیابی قرار می ­گیرد.

الهیار ترکمن در زمینه­ نحوه­ شناسایی جلوه­ های ویژه­ معلمی نیز بیان داشت: شناسایی چهره­ ها و جلوه­ های ویژه­ معلمی در زیست­ بوم جدید با مؤلفه­ ها و شاخص­ های کیفی و منعطف در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور انجام می­گیرید. در مدارس تیم­ هایی متشکل از مدیر، معاونان و نماینده­ معلمان مدرسه امر شناسایی معلمان را بر عهده دارند در سطوح منطقه و استان و کشور نیز تیم­ ها داوری تخصصی برای هر دوره‌ی تحصیلی با حضور معلمان و مدیران توانمند و موفق در شرایط آموزشی و تربیتی جاری تشکیل و امر ارزیابی و شناسایی انجام می­پذیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی منابع آموزش و پرورش از یک اقدام ویژه در این برنامه نیز خبر داد و گفت: در این برنامه­ کیفی و اثرگذار، دانش­ آموزان نیز با شرکت در یک نظرسنجی درسامانه‌یltms.medu.ir، با هدف معرفی محبوب­ ترین و تاثیر­گذارترین معلمان خود در شرایط کنونی، مشارکت خواهند داشت.

الهیار ترکمن بیان داشت ان‌شاءلله به‌فضل الهی طی مراسم نمادین هفته­ معلم از چهره­ های موفق و جلوه­ های ویژه معلمی شناسایی شده در هر مرحله، تقدیر و تشکر به‌عمل خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار