برگزاری آزمون‌های حضوری المپیاد علمی دانش‌آموزی سال 1400 امکان‌پذیر شد

تهران (پانا) - برگزاری مرحله اول آزمون‌های‌ المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال 1400 بعد از مدتی انتظار از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تعیین تکلیف شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون‌های حضوری المپیاد علمی دانش‌آموزی سال 1400 امکان‌پذیر شد

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با پیگیری‌های این سازمان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مساعدت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امکان و اجازه برگزاری آزمون‌های حضوری المپیاد علمی دانش‌آموزی 1400 فراهم شد.

هنوز زمان جدید برگزاری آزمون‌ها قطعی نشده است اما به محض تعیین بازه زمانی دقیق آن تمامی داوطلبان شرکت‌کننده به صورت هماهنگ با هم در سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.

این مرحله از المپیاد در ١٢ رشته شامل ریاضی، شیمی، فیزیک، نجوم و اختر فیزیک، ادبی، زیست‌شناسی، کامپیوتر، جغرافیا، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی و علوم زمین برگزار خواهد شد و بطور میانگین در هر المپیاد حدود 6 هزار داوطلب دختر و پسر با هم رقابت می‌کنند.

در مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا هم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری در فضای آزمون مورد تأکید قرار گرفته، همچنین بر استفاده از ماسک، در نظر گرفتن فاصله حدود ٢ متری هر دانش‌آموز از همدیگر، تهویه ساعت به ساعت هوا و بهره‌گیری از ظرفیت سالن‌های ورزشی، نمازخانه و... مدارس به منظور تحقق فاصله‌گذاری ‌اجتماعی اشاره شده است.

پیش از این اعلام شده بود که زمان برگزاری آزمون‌های المپیادهای علمی ١۴٠٠ به دلیل شرایط شیوع بیماری به تعویق می‌افتد و تغییر وضعیت منوط به مجوز ستاد مدیریت کروناست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار