عملکرد خوب دانش‌آموزان فارس در دوران آموزش مجازی

شیراز(پانا)-طبق گفته‌های معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، تمامی اهداف دوره تحصیلی و برنامه‌های استان،مبتنی بر ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد خوب دانش‌آموزان فارس در دوران آموزش مجازی

رسول قانونی در گفتگوی برخط بامعاونین آموزشی سراسر استان، گفت: برای اینکه بتوانیم ساحت های شش گانه تربیتی را به طور متوازن و یکپارچه اجرایی کنیم نیازمند بهره گیری از ارکان مدرسه هستیم که این مهم به خوبی توسط مدیران محترم مدارس به خصوص در ایام کرونا صورت گرفته است.

قانونی اظهار کرد: نگاه غالب حوزه معاونت آموزشی 59 منطقه استان به رهبری آموزشی دوستانه ، همراه با نفوذ شخصیتی است، چرا که در این حالت دبیران ما شرایط و فرایندها را بهتر می پذیرند و در اجرای برنامه ها توفیق بیشتری خواهیم داشت.

او با بیان اینکه در بعد روابط انسانی توجه ما بر رفتار با احترام ، خیرخواهانه ، قاطعانه و در عین حال همراه با حل مسئله است اضافه کرد: همه تلاش ما این است که مدرسه به عنوان یک فضای اجتماعی هدفمند در قالب برنامه درسی مصوب و مکمل زنجیره ای از موقعیت ها را فراهم کند که در این راستا فعالیتهای مختلفی هم صورت گرفته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس ادامه داد: در حوزه سنجش و ارزشیابی تحصیلی تلاش کرده ایم با استفاده از ابزارها و روشهای مختلف و کارآمد توانایی دانش آموزان را در بهره گیری از شایستگی های پایه در موقعیت مختلف بالا ببریم و در بحث گروههای آموزشی تلاش سرگروه های آموزشی با یک برنامه ریزی مدون در تحقق اهداف تعیین شده بسیار عالی بوده است.

او با اشاره به موفقیت های چشمگیر حوزه آموزش متوسطه استان در ابعاد مختلف افزود: در بحث ارتقاء نمرات کتبی نهایی خرداد ماه کمیته بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان بسیار پیگیر و با برنامه عمل نموده است و در بحث کنکور سراسری و بحث المپیادها و مسابقات و جشنواره ها هم گام های بسیار مؤثری برداشته شده است .

قانونی با تاکید بر اینکه که کلاس درس را تنها مکان یادگیری نمی دانیم،گفت: مکانهای یادگیری زیادی وجود دارد که می بایست در فرایند یاددهی، یادگیری به آن توجه کنیم از جمله پژوهش سراهای دانش آموزی که در این زمینه هم در بعد ترویجی و هم در بعد رقابت های کشوری تلاش های خوبی صورت گرفته است که نتایج آن در عملکرد بی نظیر دانش آموزانمان در کسب عناوین و رتبه های ممتاز کشوری در المپیادها و در رقابتهای علمی و پژوهشی قابل مشاهده است.

به گفته او یکسال است که آموزش ها به صورت غیرحضوری صورت می پذیرد و اگر تعدادی از مدارس را که در برخی از مناطق و شهرستانها با توجه به رنگ بندی های ستاد ملی کرونا به همراه مدارس زیر 50 نفر فاکتور بگیریم؛ شاکله مدارس استان فارس به صورت غیر حضور و مجازی با توجه به الگو های پنجگانه در حال فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار