تشکیل نهاد مقدس امور تربیتی توطئه‌ها و دسیسه‌های عناصر متعلق به رژیم سابق را در آموزش و پرورش خنثی کرد

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد نهاد مقدس امور تربیتی با تدبیر شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر در آموزش و پرورش از همان ابتدای انقلاب راه اندازی شد. با تشکیل این نهاد توطئه‌ها و دسیسه‌های عناصر متعلق به رژیم سابق که هنوز در بدنه آموزش و پرورش بودند خنثی شد .

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل  نهاد مقدس امور تربیتی توطئه‌ها و دسیسه‌های عناصر متعلق به رژیم سابق  را در آموزش و پرورش خنثی کرد

هادی زارع پور در دیدار کارکنان حوزه معاونت پرورشی آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس مربیان پرورشی در اعزام دانش‌آموزان به جهبه و تدوین ارزشهای انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند، اظهار کرد: در آموزش و پرورش تلاش بر این است که تفکیک بین حوزه آموزش و تربیت قائل نشویم و سعی بر این است که مربی پرورشی احساس نکند که خودش تنها متصدی بحث تربیتی در مدرسه است سایر معلمین نیز باید در حوزه تربیتی پرورش احساس مسئولیت کنند .

زارع پور با اشاره به اینکه در ساختار جدید، حوزه معاونت پرورشی از 3 اداره قرآن عترت و نماز، اداره فرهنگی هنری و اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت ها در برابر آسیب های اجتماعی تشکیل شده است، گفت : با توجه به این ساختار حدود ۷۲۰ مربی و معاون پرورشی و ۲۷۱ مشاور در ادارات و مدارس استان داریم .

وی با اشاره به فضاهای پرورشی موجود در استان افزود: ۱۴ دارالقرآن با ۳۹۰۸ قرآن آموز، ۳۵۴ کتابخانه مستقل، ۱۲ کانون فرهنگی و هنری، ۱۳ مرکز و هسته مشاوره، 3 اردوگاه دانش آموزی و ۳۵۴ نمازخانه مستقل در سطح ادارات و مدارس استان داریم .

مدیر کل آموزش و پرورش از طرح ها و برنامه های مهم حوزه قرآن و عترت نماز را ساماندهی ائمه جماعت مدارس بیان کرد و گفت : در همین راستا ۱۰۸ امام جماعت روحانی و۳۵۴ امام جماعت فرهنگی داریم و سعی بر این است که در همه مدارس که امکان پذیر است نماز جماعت برگزار شود .

زارع پور آموزش عملی نماز، جشن شکوفایی، طرح پیوند مسجد مدرسه و خانه، طرح نور، برگزاری مناسبت های ولایی، برگزاری سوگواری احلی من العسل، طرح مصباح الهدی و تشکیل جلسات و پرسش و پاسخ دینی را از دیگر طرح ها و برنامه های مهم در حوزه قرآن و عترت نماز بیان کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به طرح ها و برنامه های مهم در حوزه فرهنگی و هنری گفت: در این زمینه تشکیل کارگروه عفاف و حجاب در سطح ۱۳ شهرستان منطقه را داریم و در سطح مدارس بین سه گروه معلمان دانش‌آموزان و اولیا مسابقه‌ای به عنوان حجاب برتر را برگزار می کنیم .

زارع‌پور طرح پرسش مهر ریاست جمهوری، جشنواره معلمان هنرمند، اجرای طرح لاله های روشن را از دیگر برنامه‌های مهم حوزه های فرهنگی و هنری برشمرد .

وی اجرای طرح نماد یا نظام مراقبت های اجتماعی، طرح یاریگران زندگی و جشنواره نوجوان سالم را از برنامه های مهم حوزه امور تربیتی، مشاوره و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: این طرح ها با هدف آگاهی بخشی و توانمندسازی دانش آموزان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس اجرا می شود .

زارع‌پور اجرای طرح صدای مشاور، طرح همیار مشاور و اجرای فرایند هدایت تحصیلی را از دیگر برنامه‌های حوزه امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی بیان کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار