سفر معاون رئیس‌جمهوری با ۴۰ شرکت دانش‌بنیان به سوریه

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برای افتتاح سومین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران (پس از چین و کنیا) در دمشق، در راس یک هیات تجاری و فناور شامل ۴۰ شرکت دانش بنیان و خلاق به سوریه سفر کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سفر معاون رئیس‌جمهوری با ۴۰ شرکت دانش‌بنیان به سوریه

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی با اعلام خبر سفر سورنا ستاری به سوریه، گفت: در این سفر فناوری و تجاری ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ستاری را همراهی می‌کنند؛ شرکت‌هایی که همگی محصولات و خدمات ایران‌ساخت دارند و این سفر مسیر را برای توسعه بازار آنها هموار می‌کند.

وی درباره نخستین نشست تجاری- فناوری ایران در سوریه نیز اظهار داشت: این نشست هم زمان با برپایی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در نمایشگاه بازسازی سوریه در دمشق تیر ماه سال گذشته برگزار شد. رایزنی‌ها و نتایج سازنده آن نیز علت اعزام این هیات تجاری و فناور به این کشور است.

کرمی درخصوص برنامه‌های این سفر، گفت: سومین خانه نوآوری و صادرات ایران پس از چین و کنیا در کشور سوریه راه‌اندازی می‌شود تا محصولات فناورانه، دانش‌بنیان و خلاق کشورمان به بازار این کشور وارد شوند. همچنین با این اقدام مسیر توسعه صادرات به بازارهای بین‌المللی هموارتر می‌شود.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق همچنین گفت: در این سفر، نشست‌های تجاری و فناوری میان دانش‌بنیان‌های ایرانی با شرکت‌های سوریه‌ای برای یافتن بازاری بین‌المللی برای محصولات فناورانه دو کشور برگزار می‌شود. در این نشست‌ها مسیری مطمئن و ایمن برای توسعه صادرات محصولات و خدمات و انتقال فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان وخلاق ایرانی به این کشور ایجاد خواهد شد و آنها می‌توانند ضمن شناسایی شرکت‌های متناظر سوری به بازار منطقه متصل شوند.

کرمی درباره دیگر برنامه‌های سفر عنوان کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه روابط علمی، فناوری و سیاسی میان دو کشور است. تفاهم‌نامه‌هایی که با هدف همکاری برای ساخت و تجهیز آزمایشگاه‌های نانوفناوری، زیست فناوری و تجهیزات بیمارستانی امضا می شود.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور سوریه منعقد می شود. همچنین در این سفر، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با مقامات دولتی ووزرای سوریه نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

ظرفیت جمهوری عربی سوریه با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب در غرب آسیا و ساحل شرقی مدیترانه برای توسعه صادرات شرکت‌های دانش ‌بنیان و خلاق ایرانی و ضرورت افزایش تراز تجاری در حوزه‌ های علمی و فناوری، باعث شده که برنامه‌های ویژه‌ای توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی برای حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان وخلاق ایرانی در این منطقه طراحی شود.

این حمایت‌ها از طریق ایجاد خانه نوآوری و صادرات فناوری و ارائه امکاناتی چون ایجاد نمایشگاه دائمی، فضای کار اشتراکی و اختصاصی، سالن جلسات و خدماتی نظیر تحقیقات بازار و بازاریابی و یافتن شرکای تجاری بومی طراحی و اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار