دادستان کل کشور مطرح کرد؛

کاهش ۲۶ درصدی آمار پرونده‌های مسن در واحدهای قضایی

تهران (پانا) - دادستان کل کشور از کاهش ۲۶ درصدی آمار پرونده‌های مسن در واحدهای قضایی سراسر کشور خبر داد و به ضرورت نظارت جدی دادستان‌ها بر عملکرد ضابطان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۲۶ درصدی آمار  پرونده‌های مسن در واحدهای قضایی

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نشست شورای عالی مسئولان قضایی که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد افزود: امیدواریم در برنامه سال آینده دستگاه قضا، موضوع نظارت بر ضابطین ساماندهی شود تا مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، برطرف شود.

پاسخ نامه های مردمی باید سریع و ناظر بر متن نامه باشد
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه، در ادامه این نشست، فضای حاکم بر دستگاه قضا را فضایی انقلابی و جهادی عنوان کرد و با اشاره به افزایش چشمگیر ملاقات های مردمی مسئولان و روسای واحدهای در سراسر کشور گفت: ارتباط گیری مستقیم و بدون واسطه روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها با مردم، نامه نگاری‌ها، تلفن گویا، بستر وب و تشدید و افزایش گزارش های درون سازمانی، مجموعه قابل توجهی از اطلاعات و داده ها را در اختیار قوه قضاییه قرار داده است که تجزیه و تحلیل آن ها می تواند به بهبود عملکرد قوه کمک کند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و گلایه های آنها از برخی دستگاه ها و سازمان ها که در جریان ملاقات با روسای کل دادگستری ها و دادستان ها بیان می‌شوند، بر ضرورت تعریف و تدوین سازوکاری منسجم برای همکاری و نامه نگاری قوه قضاییه با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف کشور تاکید کرد.

کاهش ١٠ درصدی میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها
همچنین در این نشست، عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به ارائه گزارشی آماری از وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها در دستگاه قضائی کشور پرداخت و با اعلام کاهش ۹ و نیم تا ۱۰ درصدی میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها گفت: آمار پرونده‌های موجود در دستگاه قضایی کشور با وجود افزایش ۶ درصدی ورودی پرونده ها، کاهش ۷ درصدی داشته است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای در اواخر خرداد امسال برای نظرسنجی از مراجعه کنندگان به واحدهای قضایی گفت: در هشت ماه گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مراجعه کنندگان به واحدهای قضایی در این نظرسنجی شرکت کرده و درباره بیش از یک میلیون نفر از همکاران قضایی ما نظر خود را اعلام کرده اند که رضایتمندی ۷۰ درصدی آنها را نشان می دهد.

دریافت ٨۶ هزار نامه مردمی در سال جاری
در این نشست سراسری محدث مدیرکل دبیرخانه قوه قضاییه نیز به کاهش چشمگیر تاخیر در ارجاع شکایت های مردمی پس از ابلاغ دستورالعمل رئیس قوه قضاییه اشاره کرد.
وی با اشاره به طرح مباحث مربوط به پرونده های کثیرالشاکی نزد رئیس دستگاه قضا، گفت: بسیاری از این پرونده ها پس از ملاحظه، بررسی و دستور رئیس قوه قضاییه به مرحله صدور رأی رسیده اند.

مدیرکل دبیرخانه قوه قضاییه ورودی نامه‌های مردمی به دبیرخانه دستگاه قضا در سال جاری را بیش از ۸۶ هزار فقره عنوان کرد و از پاسخگویی به ۱۰۶ هزار تماس تلفنی مردم در خصوص مشکلات‌شان خبر داد.

همچنین رفاهی مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز با اشاره به مراجعه حضوری روزانه ۳۵۰ نفر به این دفتر برای بیان مشکلات خود، گفت که این دفتر روزانه حدود ۵۰۰ نامه پستی و غیرپستی را بررسی و در خصوص آنها اقدام می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار