ایرجی: نهایت تلاش همه ما این است که سبک زندگی سالم را دنبال کنیم

تهران (پانا) - وبینار آموزشی در مورد چگونگی اجرای درس تربیت بدنی در فضای مجازی با حضور رئیس اداره کل تربیت بدنی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه و کارشناس تربیت بدنی در سالن شورا منطقه ۱۲، در فضای مجازی مکتب لایو برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ایرجی:  نهایت تلاش همه ما این است که سبک زندگی سالم را دنبال کنیم

به گزارش خبرنگار پانا وبینار آموزشی با حضور علی ایرجی؛ رئیس تربیت بدنی اداره کل شهرتهران در منطقه ۱۲ برگزارشد.

رئیس تربیت بدنی اداره کل گفت: سال جاری سال بسیار سختی بود. با توجه به شرایط کنونی باید زمینه های لازم را، برای فعالیت های جسمانی دانش آموزان فراهم کرد.

وی افزود: ذهن دانش آموزان بیشتر در فضای مجازی درگیر مسائل آموزشی است. تمرکز بر روی تندرستی و فعالیت های تربیت بدنی کار سختی است. در حوزه تربیت بدنی با دادن محتوا و پوستر و عکس کار دشوار است و به تنهایی کفایت نمی کند.
وایرجی اضافه کرد: انگیزه ای که معلمان تربیت بدنی در این زمینه به دانش آموزان می دهند بسیار مهم است.

وی گفت: برنامه ریزی در نیمسال دوم ۱۴۰۰_ ۱۳۹۹ با هدف ارتقاء به حفظ آمادگی جسمانی در منزل طراحی شده است. ما دانش آموزان را در اختیار نداریم و باید در این شرایط فعالیت ها طوری برنامه ریزی شود؛ که تا حدی به سطح آمادگی جسمانی دانش آموزان کمک کند.واین وظایف معلمان تربیت بدنی را دشوار میکند.

ایرجی تصریح کرد: قطعا نیاز است که بحث تربیت بدنی و سلامت در فضای مدرسه انجام شود که بتوان موضوع سلامت را پیگیری کرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم برنامه ریزی به گونه ای باشد که به کمک خانواده ها و همکاران و دانش آموزان کارهای ثبت وزن و قد دانش آموزان به خوبی انجام شود. مربیان و دانش آموزان بصورت هفتگی و ماهانه پیگیری وزن و قد را انجام دهند تا به این طریق بتوان به بهبود سطح آمادگی جسمانی کمک کرد. وی اضافه کرد: نهایت تلاش ما، مربیان و دانش آموزان این است که بتوانیم سبک زندگی سالم را دنبال کنیم.

ایرجی افزود: اطلاعات ١٣میلیون نفر در مرحله اول طرح کوچ ثبت شد. در مرحله دوم دانش آموزان میتوانند به شناختی از سطح آمادگی جسمانی خود دست یابند. وی در مورد میانگین اضافه وزن و چاقی در شهر تهران سخن گفت. و آمار اطلاعات ثبت شده توسط منطقه ۱۲ را بیان کرد.
وی در آخر از حمید شاه منصوری، مدیر منطقه، مدیران مدارس، معاونین اجرایی، مراقبین سلامت و دبیران تربیت بدنی تشکر و قدر دانی کرد.

در ادامه خزائی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه در مورد کارهای انجام شده در حوزه تربیت بدنی در منطقه سخن گفت و با اشاره به شرایط کرونایی کشور گفت: تحرک کم دانش آموزان و حضورشان در منزل نیازمند برنامه ریزی ویژه است و به نقش دبیران تربیت بدنی در آموزش های لازم برای آمادگی جسمانی دانش آموزان تاکید کرد. و از برنامه ها و اهدافی که در آینده در زمینه تربیت بدنی انجام خواهد گرفت صحبت کرد.

وی برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی برای آموزش های تخصصی در حوزه تربیت بدنی را ضروری دانست. و مقرر شد این جلسات به طور منظم و تخصصی برای همکاران تربیت بدنی برگزار شود. در اخر ضمن تشکر از رئیس تربیت بدنی اداره کل شهر تهران بیان کرد، امیدوارم بتوانیم سیاست ها و برنامه های مربوط به تربیت بدنی را با همفکری دو سویه به خوبی انجام دهیم.

هم چنین در ادامه شمشادی؛ کارشناس تربیت بدنی گفت: ورزش از موضوعات درسی مهم است و باید اهمیت آن در مدارس جدی گرفته شود و جایگزینی آن با دروس دیگر جایز نیست. شاید به ظاهر کم اهمیت باشد ولی تربیت بدنی در بعد روانی دارای اثرات مثبتی از قبیل کاهش اضطراب و فشار روانی،کاهش افسردگی و پرخاشگری و افزایش اعتماد به نفس، عزت نفس، شادابی و نشاط در دانش آموزان است.

وی افزود: در بعد اجتماعی نیز تربیت بدنی باعث ارتقاِء روابط اجتماعی، مسئولیت پذیری، هدایت و رهبری، کارگروهی، امید به آینده و امید به زندگی آنان می شود.

شمشادی تصریح کرد: تربیت بدنی و ورزش یکی از پایه های اصلی تعلیم وتربیت هر جامعه است.

امروزه دانش تربیت بدنی و علوم ورزشی، درنظام آموزش و پرورش جهان، جایگاهی ارزشمند و پر اهمیت دارد. به طوری که در برنامه و دوره های تحصیلی مدارس با فراهم آوردن فرصت های لازم برای دانش آموزان ، آن ها را در زمینه های مختلف رشد جسمی، عاطفی، ذهنی و مهارتی کمک میکند.

وی در آخر اضافه کرد: بنابراین دستیابی به آرمان های آموزشی در زمینه تربیت بدنی مدارس یا به عبارتی دیگر رسیدن به وضع مطلوب در اجراهای گوناگون فعالیت های تربیت بدنی و ورزش به برنامه ریزی آموزشی و درسی دقیق و علمی نیاز دارد.
به ویژه در این شرایط بحرانی که بیماری مهلک جامعه را احاطه کرده و شرایط برای اجرای درس تربیت بدنی را دشوار کرده است.

هم چنین در ادامه خانم طاهری نسب؛ دبیر تربیت بدنی در مورد چگونگی برگزاری کلاس های آنلاین در ساعات و زمان مشخص صحبت کرد.

وی گفت: در بخش دانشی از بسته های جامع تربیت بدنی استفاده شود. این بسته ها توسط معلم تربیت بدنی در اختیار دانش آموزان قرار داده شود.
طاهری نسب افزود: نکات تغذیه ای و ساختار قامتی توسط پوسترهای و محتواهای موجود در کانال های مربوط به تربیت بدنی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و توضیحات لازم توسط معلم داده شود.

وی درمورد اهمیت صدای معلم و ارسال پیام هنگام تدریس در فضای مجازی سخن گفت.

طاهری نسب در آخر در چالش های ارسالی از اداره کل، ارائه تکلیف در منزل و ترغیب هم زمان دانش آموزان به فعالیت، ارتباط دو سویه معلم و دانش آموز، انجمن های ورزشی و انجمن کوچ توضیحات لازم را بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار