۱۶ پروژه آبخیزداری در اردبیل به بهره برداری می‌رسد

اردبیل(پانا) - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل عنوان کرد ۱۶ پروژه آبخیزداری در هفته منابع طبیعی در استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
۱۶ پروژه آبخیزداری در اردبیل به بهره برداری می‌رسد

به گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این پروژه‌ها امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح استان اجرا شده و در هفته منابع طبیعی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او افزود: این پروژه‌ها شامل عملیات آبخیزداری و آبخوان داری است که با اعتباری بالغ بر ۸۷ هزار ۷۷۵ میلیون ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: این پروژه‌ها با هدف کنترل سیل و رسوب و تقویت پوشش گیاهی و اشتغالزایی در حوزه‌های آبخیز شهرستان‌های اردبیل، خلخال، مشگین شهر، گرمی، سرعین، کوثر، نیر، بیله سوار و اصلاندوز اجرایی شده که همزمان با هفته منابع طبیعی افتتاح خواهند شد.

هدایت با بیان اینکه با انجام این پروژه‌ها برای ۵۸۵ نفر اشتغال ایجاد شده است به برخی دستاورد‌های اجرای این اقدامات اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر کنترل سیل و رسوب و افزایش و توسعه پوشش گیاهی، موجب کاهش فرسایش خاک، کنترل هرزآب ها، کاهش سیل خیزی و بهره وری بهینه از نزولات آسمانی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار