معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

انتقال خوشه ای کرونا در ۲ شهرستان نارنجی گیلان مشهود است

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد به دلیل گستردگی خاص و شرایط صعب العبور شهرستان های رودسر و رودبار به عنوان دو شهرستان با وضعیت نارنجی کرونایی، شاهد خوشه هایی از بیماری کووید ۱۹ و انتقال گسترده کرونا در این مناطق هستیم.

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
انتقال خوشه ای کرونا در ۲ شهرستان نارنجی گیلان مشهود است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده گفت: نوع خاصی از انتقال بیماری را در این دو شهرستان تجربه می کنیم که حالت همه گیری در درون خانواده ها و نیز همسایگان آنها رخ می دهد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از قرمز شدن این شهرستان ها مسئولان در کل ادارات باید توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را بیشتر رعایت کنند. ضمن اینکه بر رعایت توصیه ها نیز نظارت جدی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: از مردم این ۲ شهرستان نیز درخواست می شود ۲ اقدام مهم را انجام دهند. نخست اینکه با مشاهده علایم سرماخوردگی بلافاصله به مراکز جامع سلامت فعال در رودبار و رودسر مراجعه کنند دیگر اینکه دستورات ارائه شده را دقیق و جدی مراعات کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: بیماران کرونایی باید قرنطینه شده و حتما از سایرین جدا بمانند تا ویروس در سطح جامعه منتقل نشود.

وی با بیان اینکه در رعایت توصیه های پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا تفاوتی با ویروس وحشی کرونا و نوع جهش یافته آن نیست، اظهار کرد: تفاوت این ۲ ویروس تنها در سرعت بیشتر انتقال ویروس انگلیسی است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ٣٠٧ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری بوده که ٧٧ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار