اعلام جزئیات نحوه ورود مهارت‌آموزان به سامانه آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - با توجه به برگزاری آزمون کتبی اصلح جبرانی، ویژه مهارت‌آموزان حرفه معلمی (موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان) در روز سه شنبه 12 اسفند ماه سال جاری، اطلاعیه ای صادر شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات نحوه ورود مهارت‌آموزان به سامانه آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، با توجه به برگزاری آزمون کتبی اصلح جبرانی، ویژه مهارت‌آموزان حرفه معلمی (موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان) در روز سه شنبه 12 اسفند ماه سال جاری توجه مهارت‌آموزان به نکات ذیل ضروری است:

- الزامی است همه مهارت‌آموزان مشمول آزمون کتبی جبرانی اصلح، اعم از مهارت‌آموزان ورودی سال 1398 و مهارت‌آموزان باقیمانده از فرایند ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای سال‌های گذشته روز دوشنبه 11 اسفند ماه از ساعت 14 تا 19 با مراجعه به سایت آزمون‌های الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان به نشانی azmoon.cfu.ac.ir پس از وارد کردن کد ملی و شماره دانشجویی خود فایل سه سناریوی آزمون را دریافت و با مطالعه و بررسی دقبق آن برای روز آزمون آمادگی لازم را به منظور پاسخگویی به سؤالات احتمالی ذیل سناریوها کسب کنند. مهارت‌آموزان باید رونوشتی از این سناریوها را برای روز آزمون در اختیار داشته باشند. تاکید می شود، در جلسه آزمون، حین پاسخگویی به سؤالات مربوط به هر سناریو، زمانی برای مراجعه به سناریوها در نظر گرفته نشده است، بنابراین مسئولیت مراجعه نکردن به سایت آزمون، در زمان مقرر و انجام نشدن هر یک از مراحل ورود آزمایشی به سامانه و دریافت سناریوها بر عهده شخص مهارت‌آموز است.

- چنانچه برخی مهارت‌آموزان به هر دلیل امکان ورود به سامانه آزمون را نداشته باشند، صرفا از طریق ارسال پیام و یا تماس با شماره تلفن نماینده هوشمندسازی استان خود باید پیگیر موضوع بوده و از هر گونه تماس با شماره‌های سازمان در این زمینه جدا خودداری کنند.

با توجه به آغاز فرایند آزمون روز سه­ شنبه رأس ساعت 9 صبح مهارت آموزان پس از اطمینان از ورود نهایی به سایت و احراز اصالت ورود، امکان ورود به سامانه آزمون را خواهند داشت. چنانچه مهارت‌آموز با تأخیر و پس از زمان آغاز بخش نخست آزمون کتبی وارد سامانه شود، زمان مورد نظر برای وی ذخیره نشده و تغییری در خصوص زمان بسته‌ شدن آن بخش از آزمون نیز رخ نخواهد داد. همچنین 5 دقیقه پس از شروع هر بخش از آزمون کتبی، امکان ورود مهارت‌آموز به سامانه وجود نخواهد داشت. بنابراین توصیه می‌شود، مهارت‌آموزان محترم از روز قبل، از تمهیدات لازم (اصلی و رزرو) برای ورود با کیفیت به جلسه آزمون اطمینان کسب کرده و دو ساعت قبل از آغاز آزمون هم اتصال خود به سامانه آزمون را بررسی و پیش از آغاز زمان آزمون نیز وارد سامانه شوند. بدیهی است، این مرکز در قبال نحوه ورود و کیفیت اتصال اینترنتی مهارت‌آموزان و تأخیر در ورود به سایت عهده دار مسئولیت نخواهد بود.

-آزمون شامل 70 سوال تستی چهار گزینه‌ای بوده و زمان در نظر گرفته شده نیز 100 الی 120 دقیقه برحسب رشته است بنابراین زمان پیش بینی شده قابل تمدید نخواهد بود.

- بدیهی است این آزمون صرفا به عنوان جبران نمرات و شرایط مهارت‌آموزان در آزمون اصلی برگزار شده و سؤالات آن مطابق دفترچه راهنمای شرکت در آزمون (منتشرشده در آزمون اصلی) مشتمل بر سؤالات چندگزینه‌ای عادی، سناریو محور کوتاه، و سناریو محور با سناریوهای آموزشی بلند، آماده و ارائه شده است. بنابراین پاسخگویی به برخی سؤالات آن نیازمند مهارت‌ها و تفکر سطوح بالاتر است.

- از آنجا که این نوبت از آزمون به عنوان آخرین مهلت برای مهارت‌آموزان قلمداد می‌شود، شرکت نکردن در آن برای مهارت‌آموزانی که در فرایندهای گذشته اصلح، نمره قبولی دریافت نکرده‌اند به منزله انصراف از گذراندن دوره مهارت‌آموزی است. مهارت‌آموزانی هم که نتوانند حد نصاب‌های لازم را کسب کنند، مطابق ضوابط وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان با آن ها رفتار خواهد شد.

- در این آزمون نمره منفی لحاظ نمی‌شود و سؤالات دانش موضوعی و دانش تربیتی-موضوعی رشته دبیری زبان انگلیسی، به زبان انگلیسی تنظیم شده است.

- از آن جا که پاسخ هر سؤال به صورت مجزا توسط مهارت‌آموز ثبت می‌شود، هر گونه قطع ارتباط مرورگر مورد پایش قرار می‌گیرد. در صورت ورود اولیه و قطع شدن ارتباط، طی هر زمان امکان ورود مجدد به سایت برای مهارت آموز مهیا و تا پایان زمان آن بخش از آزمون، سؤالات از همان نقطه قطع ارتباط (آخرین سؤالی که پاسخ آن ثبت نشده است) ادامه خواهد یافت.

- در این آزمون امکان بازگشت به سؤالات قبلی و اصلاح پاسخ، برای مهارت‌آموز وجود ندارد.

- نظر به تجربه اندک در راستای برگزاری آزمون‌های ملی و سرنوشت‌ساز، خصوصا آزمون‌های منتج به ارائه گواهی صلاحیت به شیوه مجازی و همچنین با در نظر گرفتن شرایط مهارت‌آموزان برای دسترسی به امکانات هوشمند پیشرفته، در این آزمون از برخی پروتکل‌های مقدور استفاده شده است. شما مهارت‌آموزان محترم، متعهد و ملزم هستید دور از هر گونه حاشیه و صرفا با اتکا به دانش و مهارت خود، اقدام به پاسخگویی سؤالات نمایید. چرا که این مرکز در قبال هر گونه ضرر مهارت‌آموز در این خصوص مسئولیتی بر عهده ندارد. شایان ذکر است: با توجه به پایش‌های مراجع ذی‌ربط و تحلیل پاسخ‌ های رسیده، شناسایی افراد متخلف انجام شده است. در صورت گزارش هر گونه تخلف کلی یا جزئی، گواهی صلاحیت حرفه‌ای و گواهی گذراندن دوره مهارت‌آموزی متخلفان، در هر مرحله‌ از خدمت، ابطال و امتیازات آن از فرد متخلف سلب و مشمول طلب خسارت می‌شود، هر گونه مسئولیت آن نیز بر عهده شخص مهارت‌آموز است. اقدامات لازم در این زمینه هم توسط مراجع ذی‌صلاح در همه مراحل پیش از آزمون، حین برگزاری آزمون و پس از آزمون پیگیری می‌شود.

- سؤالات آزمون کتبی ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای با هزینه وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه تهیه شده است و جزء اسناد دارای طبقه‌بندی خیلی محرمانه تلقی می‌شود. بدیهی است، در اختیار قرار دادن این سؤالات از طریق سامانه مجازی آزمون صرفا برای پاسخگویی شخصی مهارت‌آموز است. هر گونه رونویسی و عکسبرداری از سؤالات و یا انتشار کلی و جزئی آن، حتی در حدّ یک سؤال و در گروهی کوچک و با مقاصد علمی، مصداق عمل مجرمانه تلقی ‌شده و علاوه بر سلب حقوق ذکر شده در بند قبل، علیه فرد متخلف اقدامات قضائی لازم نیز توسط مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار