مهراله رخشانی‌مهر خبر داد

آغاز بازسازی مدارس آسیب‌دیده زلزله سی‌سخت با مشارکت خیرین

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی و هماهنگی به منظور بازسازی و تعمیرات مدارس آسیب دیده در حادثه زلزله سی سخت با حضور مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس و ناصرقفلی رئیس جامعه خیّرین مدرسه ساز کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز بازسازی مدارس آسیب‌دیده زلزله سی‌سخت با مشارکت خیرین

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر با تقدیر از حمایت های همیشگی جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور که همواره در تنگناها و مشکلات یاری‌رسان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس بوده است، گفت: دغدغه اصلی ما تامین فضا و تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان در سریعترین زمان ممکن است تا در روند آموزش این عزیزان خللی ایجاد نشود.

براساس بررسی‌ها و بازدیدهای صورت گرفته از 160 فضای آموزشی مستقر در منطقه زلزله‌زده، شش فضای آسیب دیده که از قبل در فهرست مدارس تخریبی وجود داشتند نیازمند تخریب و بازسازی هستند که مطابق برآوردهای اولیه سه مدرسه و یک خوابگاه شبانه‌روزی نیازمند ساخت و جایگزینی تشخیص داده شدند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: مقرراست با بررسی‌های تکمیلی تیمی از کارشناسان سازمان و اداره کل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد و همچنین استخراج اطلاعات سامانه مکان‌یابی تحلیل جامعی برای تعیین ضرورت ساخت فضاهای آسیب دیده برمبنای اطلاعات به دست آمده صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 24 مدرسه دیگر نیازمند تعمیرات جزئی و اساسی هستند گفت: حدود 9 میلیارد تومان برآورد هزینه مرمت این مدارس است که عملیات بازسازی و تعمیرات با مشارکت خیرین آغاز می شود.

در ادامه جلسه همچنین مقرر شد کارگروهی به منظور تامین منابع مالی بازسازی و تعمیرات فضاهای آسیب دیده از زلزله تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار