معرفی نامزدهای «رمان گمانه‌زن» جایزه «نوفه»

تهران (پانا) - نامزدهای نهایی بخش «رمان گمانه‌زن» جایزه «نوفه» شدند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
معرفی نامزدهای «رمان گمانه‌زن» جایزه «نوفه»

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دبیرخانه جایزه نوفه نامزدهای نهایی بخش «رمان گمانه‌زن» طبق نظر هیأت داوران به شرح معرفی شدند:

بهزاد قدیمی با «شومنامه تبر نقره‌ای»، ضحی کاظمی با «رنسانس مرگ»، هادی معیری‌نژاد با «قطعات گمشده»، شیوا مقانلو با «اسرار عمارت تابان» و مجتبی هوشیار محبوب با «امارت شر».

داوری بخش «رمان گمانه‌زن» جایزه نوفه بر عهده‌ آکادمی‌ ۷۹ نفره‌ای متشکل از مترجمان آثار ژانری، نویسندگان، طراحان کمیک، کارشناسان سینمای ژانری، پژوهشگران، هواداران و خبرنگاران حوزه کتاب است و بنا بر رأی اولیه‌ این آکادمی، پنج نامزد به مرحله‌ نهایی «رمان گمانه‌زن» راه ‌یافتند.

کتاب‌های برگزیده از نشر تندیس، نشر پیدایش و نیماژ هستند و در ژانرهایی متفاوت از وحشت گرفته تا فانتزی، علمی‌تخیلی و جنایی خلق شده‌اند.

نامزدهای مرحله نهایی بخش‌ «رمان گمانه‌زن نوجوان» نیز مشخص شدند: آیدا پاکنژاد با «کله‌کرگدن در غار آشوکا»، مهسا تکاپومنش بقایی با «تابستان من با خرس سیاه و شعر نو»، امین حسینیون با «داستان شهر دود»، فریده خرمی با «ملکه آب‌انبار» و فاطمه سرمشقی با «ادریس و مترسک‌های تاری‌کلا».

کتاب‌های برگزیده از نشر هوپا، ثالث، نردبان و پیدایش هستند و همگی در رده‌های سنی ۱۳ تا ۱۵ سال قرار دارند.

جایزه نوفه یک جایزه‌ ادبی مستقل است که در سال ۱۳۹۶ به منظور اعتلای نشر ادبیات گمانه‌زن و تشویق هرچه بیشتر ناشران و نویسندگان برای تألیف آثار گمانه‌زن پایه‌گذاری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار