هر جامعه ای که به فرهنگ خیر واحسان مسلح شود آسیب نمی ببیند

زنجان (پانا) - در آستانه هفته احسان ونیکوکاری جلسه ستاد احسان با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش ،سازمان دانش آموزی ،بسیج ،منابع طبیعی ،صداوسیما و اتحادیه انجمن های دانش آموزی به ریاست مدیر کل کمیته امداد استان زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هر جامعه ای که به فرهنگ خیر واحسان مسلح شود آسیب نمی ببیند

به گزارش پایگاه خبری کمیته امداد، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با قدردانی از همکاری اعضای ستاد نیکوکاری در رویدادهای ملی به‌ویژه جشن عاطفه‌ها، نیکوکاری و جشن رمضان گفت: اگر فرهنگ همدلی، همبستگی و فرهنگ کمک به همنوع و همدیگر به‌ویژه در شرایط سخت که این روزها با آن مواجه هستیم در جامعه گسترش یابد و جامعه به فرهنگ خیر و احسان مسلح شود به‌یقین آن جامعه آسیب نخواهد دید.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: بحث انفاق و فرهنگ نیکوکاری باید در جامعه به گفتمان و جریان تبدیل شود چراکه انفاق روح همدلی و همبستگی را در جامعه زنده می‌کند و اگر فرهنگ خیر و احسان در جامعه نهادینه شود سرمایه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد بابیان اینکه در شرایط کنونی نیاز مردم فرق کرده است افزود: تا قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا اقلامی مانند ماسک، و لوازم ضدعفونی برای خانواده‌ها چندان مطرح نبود ولی در حال حاضر جزء نیازهای ضروری هر خانواده محسوب شده و در صورت عدم تهیه برخی از خانواده‌ها دچار مشکل خواهند شد.

صفری با اشاره به اینکه امروزه داشتن تبلت و گوشی هوشمند جز ملزومات ضروری برای آموزش دانش آموزان محسوب می‌شود گفت: از ابتدای شروع غیرحضوری مدارس کمیته امداد استان زنجان باهم افزایی خیران و نیکوکاران بیش از هزار و ۳۰۰ عدد تبلت و گوشی تهیه و به دانش آموزان نیازمند اهداء کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تشکر از همکاری اعضای ستاد احسان و نیکوکاری گفت: بایستی در این جشن فراتر از وظیفه عمل کرده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود به‌خصوص فضای مجازی، مراکز نیکوکاری، صداوسیما، آموزش‌وپرورش و سامانه شاد زمینه مشارکت آحاد مردم را فراهم ‌سازیم.

صفری با بیان اینکه کمیته امداد استان زنجان امروز جغرافیای موضوعی فقر را از صرفاً معیشت به سمت توانمند سازی سوق داده است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار ۸۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بیش از ۹۷ میلیارد تومان در استان زنجان توسط این نهاد ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری امسال از ۱۳ اسفندماه و با شعار «عیدی برای همه» هم‌زمان با سراسر کشور آغازمی شود گفت: درگاه‌های الکترونیکی #۰۲۴*۱*۸۸۷۷*، تلفن نیکوکاری ۳۳۱۱۶ و انتخاب گزینه ۳ کد دستوری ۰۹۶۸۸۷، شماره‌حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۲۰، اپلیکیشن های سنا، سکه و بله همچنین دفاتر کمیته امدادومراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های هم استانی‌های عزیز در جشن نیکوکاری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار