برگزاری چهارمین دوره رویداد دانش آموزی مثکاپ

یزد (پانا) - چهارمین دوره مسابقات ریاضی مثکاپ (math cup) در تاریخ 22 اسفند ماه به صورت مجازی در سطح کشوری از پایه هفتم تا دوازدهم در دو سطح برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری چهارمین  دوره رویداد دانش آموزی مثکاپ

امین صادقی از دانش پژوهان فعال سمپادی و همچنین عضو کمیته کودک و نوجوان شورای اسلامی شهر یزد و انجمن دانش آموزی داناک از برگزاری چهارمین دوره مسابقات دانش آموزی مثکاپ خبر داد و افزود: این رویداد دانش آموزی که در حوزه ریاضی و خلاقیت است، در تاریخ 22 اسفند ماه به صورت مجازی و کشوری توسط انجمن دانش آموزی داناک با همکاری اداره استعدادهای درخشان استان یزد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهارمین دوره این رویداد به صورت کاملا مجازی برگزار خواهد شد اظهار کرد: تا به حال سه دوره از رویداد دانش آموزی مثکاپ با مشارکت تقریبی 1000 دانش آموز برگزار شده که 2 دوره آن به صورت حضوری در استان یزد و سومین دوره آن در خرداد ماه 99 به دلیل شرایط کرونا به صورت مجازی در سطح کشوری برگزار شد.

این عضو انجمن دانش آموزی داناک به خصوصیات و روند رویداد ویمثکاپ ( vi mathcup) اشاره کرد و گفت: محتوای علمی مسابقه شامل مباحثی از مبانی المپیادهای کامپیوتر و ریاضی است که توسط تیم علمی مسابقه متشکل از مدال آوران المپیادهای ریاضی و کامپیوتر سال 99 آماده سازی و طرح شده همچنین قالب سوالات مسابقه به صورت فیلم ها و انیمیشن های معروف است که فضای پرهیجان و در عین حال رقابتی برای شرکت کننده فراهم می کند.

وی افزود: فرم این مسابقه با چاشنی بازی و سرگرمی همراه است که شرکت کنندگان را در کنار توانایی حل سوال با کشمکش های بازی نیز مواجه می کند و خلاقیت دانش آموز را به چالش می کشد.

صادقی هدف از اجرای این رویداد را شناسایی استعدادها و هدایت آنها به سوی المپیادهای علمی دانش آموزی بیان کرد.

این دانش پژوه سمپادی در ارتباط با شرایط شرکت در مسابقه گفت: علاقه مندان می توانند به صورت تیم های 2تا4 نفره از پایه هفتم تا دوازدهم تا تاریخ 20 اسفند ماه به آدرس www.sbmt.ir جهت ثبت نام و همینطور کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در نهایت به تیم های برگزیده و همینطور تعدادی از تیم های شرکت کننده به صورت قرعه کشی جوایز نفیسی تقدیم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار