حسینی: ارج نهادن به روز امور تربیتی به منزله تکریم باورها و ارزش هاست

تهران(پانا)- در ۸ اسفند سال ۱۳۵۹، به همت شهیدان رجایی و باهنر، نهاد امور تربیتی به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از نظام تعلیم و تربیت تاسیس شد و تربیت در کنار تعلیم توانست، جایگاهی ویژه در نظام آموزش و پرورش کشور را کسب کند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: ارج نهادن به روز امور تربیتی به منزله تکریم باورها و ارزش هاست

نشست صمیمی با حضور سید محمدهادی حسینی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان حوزه پرورشی به مناسبت هفته امور تربیتی در منطقه ۱۳ برگزار شد.

سید محمدهادی حسینی؛ با اشاره به گرامیداشت هفته امور تربیتی گفت: نهاد امور تربیتی شجره طیبه شهیدان رجایی و باهنر است که ارج نهادن به این روز به منزله تکریم باورها و ارزش هاست. تربیت اسلامی، یعنی پاسداری از ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد تربیتی، توجه جدّی به نقش معلمان و دانش آموزان به عنوان مربی و متربی در فعالیت های تربیتی است و اعتقاد بر این است که فعالیت های تربیتی منحصر به روز خاصی نیست.

حسینی با توجه به جمله شهید بزرگوار رجایی که «مربیان امور تربیتی، سربازان انقلاب در آموزش و پرورش هستند» نقش مربیان را در تربیت متربیان و شکل گیری شخصیت آنها مهم دانست.
وی تصریح کرد: در هشتم اسفند ماه سال ۱۳۵۹، به همت شهیدان رجایی و باهنر، امور تربیتی به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از تعلیمات تاسیس شد و تربیت در کنار تعلیم توانست جایگاهی ویژه در نظام آموزش و پرورش ایران کسب کند و هدف این نهاد، انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی به مدارس و از مدارس به نسل آینده است.

مدیر منطقه ۱۳، هشتم اسفند ماه، روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی را به همه تلاشگران تعلیم و تربیت به خصوص مدیران، معاونان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان بهداشت، آموزگاران و دبیران تربیت بدنی و کارشناسان حوزه پرورشی تبریک گفت و تاکید کرد که تربیت محور اصلی همه برنامه هاست و این موضوع باید در رأس اقدامات همه دست اندرکاران این عرصه قرار گیرد؛ مدیران و مربیان مدارس هم با توجه به علائق و نیاز دانش آموزان به صورت خلاقانه در عرصه تربیتی فعالیت کنند تا تربیت اثر گذاری بیشتری بر دانش آموزان این سرزمین داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: امید است در این هفته که به نام امور تربیتی و برای قدردانی از زحمات همه دست اندر کاران حوزه تعلیم و تربیت شکل گرفته، از این نهاد در سطح گسترده ای، برای فراهم شدن زیر ساخت های لازم مانند گذشته حمایت بیشتری انجام گیرد.

در ادامه جلسه امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه با اشاره به تداوم فعالیت های پرورشی در فضای مجازی در شرایط کرونا گفت: وظیفه آموزش و پرورش فراهم کردن بستر مناسب برای تربیت است و این بستر سازی براساس ساحت های تربیتی در سند تحول بنیادین و با تجربه ای جدید در شرایط متفاوت، با تلاش همکارانم در حال پی گیری و انجام است.

وی در این نشست به بیان ویژگیهای تربیت از جمله "عدالت محوری، تحول آفرینی همزمان با تحولات اجتماعی، ارزش مداری مبتنی بر نظام آگاهانه، وحدت ملی و انسجام اجتماعی، انعطاف پذیری و تعامل و بهره گیری از تجار متراکم بشری، پرداخت و تاکید کرد که در حال حاضر برای ارتقای تعلیم و تربیت باید نگاهی نو داشت.

در پایان مراسم، از همکاران حوزه پرورشی توسط مدیر منطقه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار