اولویت اول، توانمندسازی مشاوران در مدارس است

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران معتقد است که تخصصی ترین قسمت در آموزش و پرورش، بخش مشاوره است و مشاور در مدرسه، باید دغدغه اش کمک به حل مشکل دانش آموز باشد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اولویت اول، توانمندسازی مشاوران در مدارس است

جلسه هسته مشاوره به مناسبت هفتهٔ تربیت اسلامی با حضور عدل لاله؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی، اعظم غضنفری، کارشناس مشاوره و امور تربیتی و سایر کارشناسان مشاوره و اعضای تخصصی هسته مشاوره در سالن شورا برگزار شد.

عبدی در این جلسه ضمن خوش آمدگویی و تشکر از زحمات و تلاش همکاران در بخش هسته مشاوره، گفت: اعضای تخصصی این واحد، فعالیت مضاعف دارند و در مدارس نیز تلاش می کنند که این بسیار قابل قدردانی است.

عبدی ضمن اشاره به پذیرش مراجعین به صورت حضوری افزود: در این شرایط سخت، تنها واحدی که فعالیت خود را متوقف نکرد واحد مشاوره بود. فعالیت های این واحد باید دیده شود و مورد قدردانی و تشویق همگانی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه غضنفری؛ کارشناس مشاوره منطقه، در مورد جلسات هسته نکاتی مطرح کرد و نظر همکاران را در مورد جلسات مختلف از جمله جلسه عمومی خواستار شد. از جمله نظرات مطرح شده عبارت بودند از: درخواست استاد جهت تدریس در جلسه عمومی و ارائه راهکار های تخصصی، تعویض اتاق مشاوره و اختصاص فضایی مناسب برای کار همکاران مشاور در مدرسه، پیشنهاد اجرای مطالعه موردی و بررسی موردی خاص در جلسات هسته، ضرورت توجه به آموزش های اختصاصی و... اشاره کرد.

سپس عدل لاله گفت: تخصصی ترین قسمت در آموزش و پرورش، بخش مشاوره است، اما بسیار مظلوم واقع شده و در چارت سازمانی، جایگاه خاص خود را ندارد. باید این مسئله را جا بندازیم که آموزش و پرورش نیازمند مشاور است. باید مشاور در مدرسه، دغدغه اش کمک به حل مشکل دانش آموز باشد.

وی افزود: اولویت اول توانمندسازی مشاوران در مدارس است و در مرحلهٔ دوم توانمندسازی اعضای هسته است. مشاور باید بتواند از تشخیص تا درمان با مراجع باشد و پیگیر نتیجه کار خود باشد.

او در ادامه گفت: باید برای دوران پساکرونا فکری برای حضور دانش آموزان در مدرسه کرد تا دست پر با این مسئله مواجه شویم.

در ادامه جلسه حاتمی؛ از اعضای هسته مشاوره، یک تکنیک کاربردی را مطرح کرد و گفت: هر انسانی دو خانه دارد.خانه ظاهری، خانه واقعی و ذهنی.

وی ادامه داد: ما معمولا درگیر خانه ظاهری هستیم و خانه واقعی (ذهن) را فراموش کرده ایم. مراقبت های جسمانی، عاطفی، اجتماعی و جنسی را باید مورد توجه قرار دهیم تا از سطح سلامت روان بالایی برخوردار باشیم.

وی در پایان اشاره کرد: پالایش ذهن امریست که آرامش روحی و روانی ما را تأمین می کند.

خبرنگار دانش آموز: مهسا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار