همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه درباره جشن درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت شعار امسال هفته منابع طبیعی «همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی

انشالله کولانی، با بیان این خبر گفت: امسال و به واسطه فراگیری ویروس کرونا هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری همچون سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۲ اسفندماه و با شعار «همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع‌طبیعی» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود هرساله ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه «هفته منابع طبیعی و آبخیزداری» نامیده شده است و نخستین روز این هفته در تقویم به نام روز «درختکاری» عنوان شده است که در این روز مردم و مسئولان با حضور در عرصه‌های منابع‌طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو و در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: همچنین طبق اعلام روابط عمومی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور روزشمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از سوی سازمان بدین شرح اعلام می‌شود:
جمعه ۱۵ اسفند؛ منابع طبیعی، درختکاری و توسعه پوشش گیاهی
شنبه ۱۶ اﺳﻔﻨﺪ؛ منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوانداری
یکشنبه ۱۷ اسفند؛ ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، فرهنگ و رسانه
دوشنبه ۱۸ اسفند؛ ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی،حفاظت و قانون
سه شنبه ۱۹ اسفند؛ منابع طبیعی و آموزه‌های دینی
چهارشنبه ۲۰ اسفند؛ منابع طبیعی، آموزش و پژوهش
پنج شنبه ۲۱ اسفند؛ ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، خانواده و مسئولیت اجتماعی
جمعه ۲۲ اسفند؛ منابع طبیعی، ایثار و شهادت

کولانی، در پایان از تمامی اقشار مختلف جامعه درخواست کرد تا در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی بکوشند زیرا منابع طبیعی متعلق به تمامی نسل‌هاست و همگی وظیفه داریم برای حفاظت و پاسداری از این منابع ملی بکوشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار