دواری : ماموریت ما آشنایی دانش آموزان با نقش بی بدیل ائمه معصومین در همه ی عرصه ها به ویژه عرصه های علمی

تهران( پانا) -  دواری مشکل اساسی آموزش و پرورش را نگاه تفکیکی در  آموزش و پرورش و از هم گسستگی آموزش از پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۷۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دواری : ماموریت ما آشنایی دانش آموزان با نقش بی بدیل ائمه معصومین در همه ی عرصه ها به ویژه عرصه های علمی

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه هفت ، در آستانه سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی و مقارن با میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع) جلسه ای با حضور نادیا دواری؛ مدیر منطقه و پیشکسوتان حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی( معاونین ، مربیان ، مشاوران و مراقبین سلامت) و مجتبی جعفریان؛ رئیس اداره امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش و مادر شهید محمود همدانی در محل سالن مطهری برگزار شد.
ابتدا فرنوش نقش؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، ضمن خیرمقدم به مدعوین و تبریک تقارن دو مناسبت میلاد حضرت امیر و شروع هفته تربیت اسلامی از حضرت امیر به عنوان سرآمد مربیان تاریخ بشریت نام برد که با تربیت فرزندانی در گلستان علم و ادب، اسوه و نمونه ای روشنی بخش مسیر تربیت برای مربیان است.

در ادامه دواری، با بیان تاریخچه ای ازنحوه شکل گیری کتابت قرآن وابداع دستور زبان عربی به فرمایش ودستور حضرت امیر (ع)به دو سبک بصری وکوفی بر اساس دستور زبان فارسی (به دلیل مشترک بودن حروف فارسی وعربی ) مبانی شکل گیری تمدن اسلامی شد. وزبان عربی زبان علمی وادبی جهان طی چهار قرن در سراسر دنیا شده است.

دواری در ادامه افزود: مشکل اساسی ما نگاه تفکیکی در آموزش و پرورش و از هم گسستگی آموزش از پرورش است. برای تربیت باید همه جانبه و تمام ساحتی بر اساس سند تحول بوده و تربیت باید اصل قرار گرفته و همه فعالیت های ذیل تربیت با استفاده از روشهای موثر انجام شود.

وی همچنین گفت: ماموریت ما آشنایی دانش آموزان با نقش بی بدیل ائمه معصومین در همه ی عرصه ها به ویژه عرصه های علمی است که متاسفانه به این موضوع توجه کافی نشده است.

در ادامه جلسه جعفریان، ضمن تقدیر از همه افرادی که در حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی در منطقه خدمت کرده اند در بیان اوصاف امیر المومنین از روایات متعدد که در متون شیعه و سنی آمده با اشاره به لیله المبیت، آنچه که عمل حضرت امیر را درآن شب آنچنان متمایز می کند که نیت ایشان است؛ خداوند به فرشتگان امر می کند که مراقب حضرت امیر باشند و بعد آیه ۲۲۶سوره مبارکه بقره در بیان این از خودگذشتگی حضرت امیر نازل می شود.

ایشان با اشاره به تاریخچه شکل گیری نهاد امور تربیتی توصیه کرد: که حتما بیانات دو شهید عزیز و گرانقدر رجایی و باهنر مطالعه شود چرا که بیانات فوق ما را در پیگیری مسئولیت هایمان مصمم تر می کند.
گفتنی است، در حاشیه جلسه از مادر گرانقدر شهید محمود همدانی که از شهدای امور تربیتی منطقه و در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیده اند تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار