پریا ایزدیاری، قهرمان بین المللی کاراته و نماینده مجلس دانش آموزی:

برای رسیدن به اهداف، باید بدون وقفه و با انگیزه تلاش کرد

تهران (پانا) - پریا ایزدیاری، قهرمان بین المللی کاراته و نماینده مجلس دانش آموزی کشور، ضمن اشاره به اهمیت برنامه ریزی در تمرین های ورزشی، بر داشتن انگیزه و تلاش مستمر در این راه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برای رسیدن به اهداف، باید بدون وقفه و با انگیزه تلاش کرد

او در خصوص ورود به این حرفه و چگونگی کسب موفقیتش با پانا گفت وگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

از چند سالگی ورزش را آغاز کردید و چه زمانی وارد این حرفه شدید؟

من از 4 سالگی تقریبا تمامی رشته های ورزشی و هنری را به همت والدینم امتحان کردم تا استعداد و علاقه خودم را پیدا کنم و در 6 سالگی با توجه به علاقه، توانایی و استعدادم، رشته رزمی کاراته را به صورت حرفه ای دنبال کردم و تا کنون بیش از ۴۰ مقام قهرمانی در سطح استان، کشور و بین الملل کسب کرده ام.

مشوقان شما چه کسانی بودند؟

مشوقان اصلی و همیشگی من در تمامی مراحل زندگی به خصوص در مبحث قهرمانی و ورزش، پدر و مادرم هستند و من تا ابد و با افتخار قدردان و حافظ زحمات این دو عزیز هستم و خواهم بود.

از چه زمانی تمرینات منظم را آغاز کردید؟

من در کل انسان منظم و با برنامه ای هستم و از همان ابتدا با تلاش و پشتکار فراوان و با یک برنامه ریزی قوی، در مسیری که برای عرصه قهرمانی و ورزش در پیش گرفتم به صورت حرفه ای تمرینات خودم را دنبال کردم و حالا مثل همیشه در بالاترین سطح آمادگی برای افتخارآفرینی های گسترده در عرصه جهانی قرار دارم (حتی در این ایام یک ساله قرنطینه و وجود ویروس کرونا که باشگاه های ورزشی عملا تعطیل بودند، من موفق به کسب دو مدال جهانی شدم، خیلی با انگیزه تر، حرفه ای تر و بهتر از گذشته تمریناتم را در باشگاه شخصی ام دنبال کردم و بی نهایت مشتاقم پس از برپایی دوباره رویدادهای ورزشی و مسابقات سطح اول، همچنان و بیش از پیش برای میهنم افتخار آفرین باشم.

چگونه انگیزه قهرمانی در شما رشد کرد؟

ذاتاً عاشق موفقیت و پیشرفت هستم و برای من قهرمانی یعنی فرصتی که می توانم در آن برای خودم، خانواده ام و کشور عزیزم افتخار آفرین باشم. تصور این که در میادین بزرگ جهانی باعث خوشحالی یک ملت هستم و تک به تک نتایج زحماتم را دریافت می کنم برای من خودش انگیزه ای بسیار بزرگ است.
کمااینکه من نه تنها هیچوقت از تمرین کردن و تلاش کردن در مسیر اهدافم خسته نمی شوم بلکه انگیزه و توانایی ام دو چندان می شود. تقریبا تمامی کسانی که تاکنون با من کار کرده اند و مربیانی که مرا می شناسند به این نکته اشاره می کنند و می گویند تو از تمرین خسته نمی شوی و حتی باعث انگیزه بقیه هم هستی. وقتی تایم تمرین تمام می شود من خیلی ناراحت می شوم و معتقدم تمرین هرچه سخت تر باشد بهتر است.

آیا در زمان تمرینات از زیادی آن ها خسته نمی شدید؟

هیچوقت شکست ها باعث ناامیدی ام نشده اند، بلکه انگیزه ام را چندین برابر هم کرده اند، برای من تمامی شکست ها تجربه هایی بسیار ارزشمند هستند. چون معتقدم اگر ما از شکست هایمان درس بگیریم و از آنها به عنوان یک پله برای رسیدن به اهداف و موفقیت هایمان استفاده کنیم دیگر شکست محسوب نمی شوند و اتفاقا زمینه ساز قدرت بیشتر و حتی نقطه عطف ما نیز خواهند بود.
در آخر اینکه شما در هر مسیری که بخواهید قدم بردارید، قطعا مشکلات و موانعی خواهید داشت، اما اگر بی وقفه و با انگیزه در مسیر اهدافتان تلاش کنید، قطعا و بدون شک به نتایج عالی خواهید رسید.

*خبرنگار دانش آموز پانا، آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار