ایجاد امکانات شایسته و توسعه فضای آموزشی برای همه دانش آموزان

تهران( پانا) - پویش "به نام مادرم مدرسه ای می سازم" با حضورنعمت بنی آدم رئیس مجمع خیرین شهر تهران، محمدرضا قربانی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران، نادیا  دواری مدیر منطقه، علیرضاغفاریان معاون پشتیبانی  و جمعی از مسئولین، خیرین، مدیران و اعضای انجمن اولیا ومربیان مدارس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد امکانات شایسته و توسعه فضای آموزشی برای همه دانش آموزان

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه ٧، پویش "به نام مادرم مدرسه ای می سازم" با حضورنعمت بنی آدم؛ رئیس مجمع خیرین شهر تهران، محمدرضا قربانی؛ مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران، نادیا دواری؛ مدیر منطقه، علیرضاغفاریان؛ معاون پشتیبانی وجمعی از مسئولین، خیرین، مدیران و اعضای انجمن اولیا ومربیان مدارس برگزار شد. البته برخی اعضا بطور حضوری و بعضی دیگر نیز به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه شرکت داشتند.
در این نشست قربانی هدف اساسی مجمع را ایجاد امکانات شایسته وتوسعه فضای آموزشی برای همه دانش آموزان دانست.
وی افزود: در دومین طرح آجر به آجر که به نام "پویش من مادرم ، بچه های ایران فرزندان من "بر پایه فرهنگ سازی وهمکاری گروهی در امر مدرسه سازی است؛ این طرح در راستای جذب وجلب کمک های عموم مردم وفرهنگ سازی در انجام کار خیر و خیر اندیشی است.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز ادامه داد: این امر حسنه از راه جذب کمک های مردمی از طریق تمرکز بر ظرفیت بالای زنان و مادران راه اندازی شده است. وی افزود: به ازای مشارکت هر فرد به مبلغ 25000000 ریال معادل (دومیلیون وپانصد هزار تومان) پس از واریز وجه به حساب مجمع خیرین مدرسه ساز با ارسال نام ونام خانوادگی یک کاشی یادبود از اهدا کننده به نام مادر ، همسر یا فرزند در مدرسه نصب خواهد شد.
قربانی ادامه داد: مدیران مدارس در این امر خداپسندانه با شورای مدرسه هماهنگی های لازم را انجام داده به اطلاع اولیا و دانش آموزان برسانند که در این طرح شرکت کنند.
قربانی گفت: در قرآن بالغ برهفتاد بار واژه انفاق آمده که اساس فضیلت های اخلاقی بسیارزیادی است. مثلا کسانی که کار خیر انجام میدهند شادمانی ولذت عمل خود را درک می کنند و افراد با ظرفیت بالای انفاق در برابر ناملایمات مصونیت بیشتری دارند.
در ادامه دواری، با گرامیداشت رحلت حضرت زینب (س) در خصوص جایگاه و منزلت این بانوی بزرگوار، خانواده منطقه هفت را قریب به چهل هزار نفر خواند وتوصیه کرد به نام مادر و زحماتی که مادران عزیزمان کشیده اند وحق بزرگی که بر ما دارند ، از این پویش استقبال کنیم ویکی از کتیبه های مدرسه را به نامشان ثبت کنیم و این حس خوب عشق به مادررا به فرزندان با نام مدرسه به یاد مادرم ایجاد کنیم.

دواری گفت: مدارس منطقه ٧ از نظر ساخت قدیمی هستند و با همت خیرین مدرسه سازوتلاش گروهی میتوانیم اقداماتی برای ساخت ونوسازی آنها با استانداردهای قابل قبول داشته باشیم.

بنی آدم، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز تهران در صحبتهای خود که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، گفت: این طرح با موضوع لطیفی چون مادر پیشگام خواهد بود ؛ و امیدواریم با همت تمام مسئولین این طرح در تمام مناطق وسطح کشور به احداث صد مدرسه به انجام برسد. پویش آجر به آجر از طرف جامعه خیرین مدرسه ساز و با هماهنگی سازمان نوسازی کشور به منظور زمینه سازی برای مشارکت افراد خیر با هر سطح از توان مالی، در مدرسه‌سازی آغاز شده است. این طرح با بسترسازی برای جلب کمک آحاد مردم در مدرسه سازی می‌کوشد، علاوه بر اینکه هر شهروند را به عنوان یک خیر مدرسه ساز معرفی کند، فرهنگ کار خیر را در میان افراد جامعه نشر دهد؛ در این پویش افراد می‌توانند حتی با اهدای هزینه یک آجر در مدرسه سازی سهیم شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار