معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

عادی‌ انگاری‌ مردم در زمینه ویروس کرونا بسیار نگران‌کننده است

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد عادی‌انگاری‌ مردم درخصوص ویروس کرونا و ازدحام در اماکن عمومی و مراکز خرید، بسیار نگران‌کننده است.

کد مطلب: ۱۱۶۷۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
عادی‌ انگاری‌ مردم در زمینه ویروس کرونا بسیار نگران‌کننده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ آبتین حیدرزاده اظهار کرد: با ورود ویروس کرونای انگلیسی در کشور باید بیش از پیش مراقبت های لازم را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه قدرت سرایت ویروس کرونای جهش یافته نسبت به ویروس کرونای چینی چند برابر است، تصریح کرد: طبق گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویروس جهش یافته کرونا در کشور منتشر شده و این زنگ‌ خطر جدی در مقوله سلامت جامعه است. اگر در این خصوص غفلت کنیم و بی‌تفاوت باشیم، روزهای سختی در اسفند ماه سال جاری در انتظار ماست. هرچه بیشتر نسبت به رعایت اضلاع 3گانه مثلث سلامت توجه داشته باشیم به همان نسبت از ابتلا به بیماری دور می شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه مردم باید هشدارها را جدی بگیرند، اظهار کرد: تجربه نشان داده که هرگاه در این خصوص لغزشی داشته ایم، وضعیت بحرانی 10 تا 15 روز بعد دیده شده از این رو، با نادیده گرفتن هشدارها و عدم رعایت موازین بهداشتی، روزهای سخت‌تری در انتظار ما خواهد بود.

وی یادآور شد: کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری استان حضور دارند و در صورت مشاهده موارد مثبت و مشکوک به کووید 19 نسبت به قرنطینه کردن افراد اقدام می‌کنند و تا رفع کامل علایم ابتلا به هیچ عنوان به آنها اجازه تردد داده نمی‌شود.

حیدرزاده در پایان با بیان اینکه همه باید نقش خود را در بحث مدیریت بحران کرونا به‌خوبی ایفا کنیم، گفت: در بحث سلامت جامعه باید تمامی مجموعه‌ها مشارکت داشته باشند و نباید تمامی مسوولیت‌ها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محول شود تا بتوانیم با توکل به‌خدا هر چه زودتر حذف این ویروس را در جامعه، شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار