نتایج کیفیت آموزش‌های مدیریت بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان مثبت ارزیابی شد

تهران (پانا) - به گفته عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان بر اساس پژوهش دانشگاه تهران، نتایج کیفیت آموزش‌های مدیریت بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان مثبت ارزیابی شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نتایج کیفیت آموزش‌های مدیریت بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان مثبت ارزیابی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، از پژوهش و نمونه گیری تصادفی انجام شده توسط جمعی از پژوهشگران دانشگاه تهران بر روی کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان زنجان در دوره های آموزشی برگزار شده توسط مدیریت بالندگی دانشگاه خبر داد و افزود: هدف از پژوهش انجام شده تبیین اثربخشی آموزش های بالندگی حرفه ای در چهار مولفه ارزیابی زمینه، درون داد، فرآیند و برون داد بر عملکرد شغلی اعضای هیات علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به نتایج پژوهش انجام شده و تاثیر مستقیم و مثبت آموزش‌‌های بالندگی حرفه ای بر توانمندی کارکنان این دانشگاه خاطر نشان کرد: هریک از ابعاد کیفیت درو‌ن داد، کیفیت فرایند، کیفیت برو‌ن ‌داد و کیفیت زمینه به ‌ترتیب بیش ترین تا کم ترین اثر را بر توانمندی کارکنان دارا بوده است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، از دیگر نتایج مطالعه پژوهشگران دانشگاه تهران در بررسی اثربخشی آموزش های بالندگی حرفه ای در عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و ادامه داد: برگزاری ساختارمند آموزش های بالندگی حرفه ای فعالیتی هدفمند و اثربخش درون سازمانی به منظور توانمندسازی و افزایش مهارت در مدیران و کارکنان بوده است. همچنین اتخاذ تصمیم های سازمانی، حل مشکلات کاری و افزایش بهره وری نیز از نتایج مهم پژوهش، اعلام شده است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، به سایر یافته های این پژوهش اشاره و خاطر نشان کرد: پژوهش انجام شده با تاکید بر مفید بودن دوره های آموزشی، راهبردی سازنده برای ارتقای سطح علمی کارکنان، این دوره ها را به منزله دمیدن جانی تازه بر پیکره سازمان می داند.

این مقام مسئول، ضرورت تشخیص نیاز، ارتباط محتوا با نیازهای شغلی و برنامه ریزی دوره های آموزشی به طور مناسب، نیازسنجی دوره های آموزشی چند مرحله ای در سطح ستاد و صف و همچنین برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص و روشن برای اجرای دوره ها را از جمله مولفه های مهم مدیریت بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان در پژوهش انجام شده دانشگاه تهران اعلام و تصریح کرد: پژوهش صورت گرفته نیاز آموزشی را اساساً هر گونه کمبود و کسری در عملکرد کارکنان می داند که با برگزاری آموزش های متناسب این مهم قابل جبران و اصلاح است.

وی یادآور شد: از دیدگاه پژوهش صورت گرفته فرآیند آموزش و بهسازی با مشخص نمودن تعداد افراد، اطلاعات مورد نیاز، چگونگی ارائه و زمان مناسب از اهم اقدامات مدیریت بالندگی حرفه ای معاونت نظارت به شمار می رود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، انتخاب مدرس متخصص و آگاه برای دوره، پیش بینی و اجرای برنامه ریزی محتوایی و بودجه ای دوره و فراهم آوردن امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی را از جمله شاخصه های مهم مدیریت بالندگی حرفه ای در پژوهش دانشگاه تهران ذکر کرد و افزود: یافته های این پژوهش، بیاتگر کاربرد روش های فعال آموزشی این مدیریت به منظور ارتقای کیفیت آموزش است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، تدوین سرفصل محتوای دوره با توجه به نیاز سازمان را از جانب مدیریت بالندگی حرفه ای از نتایج مثبت پژوهش دانشگاه تهران اعلام و با اشاره به مشارکت حداکثری مشمولان دوره در این پژوهش تصریح کرد: پژوهش مذکور، این مشارکت را بیان کننده انگیزه و کیفیت فرآیند برگزاری دوره های آموزشی بالندگی حرفه ای می داند.

کچوئیان، مشارکت مدیران در برقراری روابط انسانی، اهمیت دادن به آموزش کارکنان، استقبال از تغییرات و نوآوری ها و اعتماد به نفس بالا را در راستای انجام امور محوله از دیگر یافته های مهم پژوهش دانشگاه تهران عنوان و تاکید کرد: ارتقای آگاهی و مهارت های کارکنان از فواید اثرگذار آموزش دوره های بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان در این پژوهش است. چرا که در مطالعه انجام شده پژوهشگران دانشگاه تهران این مهم تسهیل کننده گردش شغلی کارکنان دانشگاه فرهنگیان بوده است. گردش شغلی نیز تغییر روحیه و تعامل و همکاری بیش از پیش کارکنان را به دنبال داشته است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان برنامه های آموزشی و خردمندانه مدیریت بالندگی حرفه ای معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان را گامی مهم در راستای افزایش عملکرد شغلی کارکنان اعلام و با قدردانی از زحمات فعالان این حوزه در خصوص پیگیری و تداوم همگرایی منتج به حصول بیشتر منافع عمومی دانشگاه اظهار داشت: برگزاری و ارزیابی دوره های برگزار شده تسریع کننده شناسایی نقاط قوت، کاستی ها و همچنین دستیابی به روش های پیشرفت و اصلاح امور آموزشی توسط مدیریت بالندگی حرفه ای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار