مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری افق ناحیه یک شهرری:

مرکز افق در شهرری آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان با مشکلات ویژه یادگیری است

شهرری(پانا)- مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری افق شهر ری از ارائه خدمات به دانش‌آموزان با مشکلات ویژه یادگیری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مرکز افق در شهرری آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان با مشکلات ویژه یادگیری است

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، پری زمانی مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری افق گفت: این مرکز از سال ۱۳۷۶ تاسیس شده و از قدیمی‌ترین مراکز مشکلات ویژه یادگیری کشور است.

او افزود: این مرکز آماده ارائه خدمات به دانش‌آموزان با مشکلات ویژه یادگیری است و با پنج آموزگار سالانه حدود ۳۰۰ دانش‌آموز دارای مشکل یادگیری را در منطقه ارزیابی کرده و با شناسایی تقریبا ۸۰ دانش‌آموز ویژه یادگیری به درمان آنها می‌پردازد.

مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری افق اعلام کرد: در طی یک سال گذشته با وجود ویروس کرونا و قرنطینه به دستور سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، پذیرای آموزش دانش‌آموزان دیرآموز نیز شده است و هم اکنون با ۸۵ دانش‌آموز تحت درمان به کار خود ادامه می‌دهد.

او گفت: طبق ارزیابی‌های به‌عمل آمده در مرکز درصد قابل توجهی از دانش‌آموزان دارای ناتوانی در یادگیری، مشکوک به کم توان ذهنی هستند.

مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری افق اظهار کرد: این مرکز، پشتیبان 45 دانش‌آموز آسیب‌دیده شنوایی، بینایی و دانش‌آموزان دارای مشکل جسمی حرکتی در منطقه است و همچنین طبق آمار، بیش از 50 نفر از دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل راهی مدارس خاص استثنایی می‌شوند و خدمات تخصصی ویژه را از طریق مدرسه پشتیبان استثنایی دریافت می‌کنند.

پریا زمانی، در ادامه برای بهره‌مندی بهتر دانش‌آموزان از خدمات ویژه آموزشی تصریح کرد: جهت بهبود اوضاع آموزشی و توانبخشی نیاز به حضور پررنگ‌تر خیران نیک‌اندیش برای تاسیس یک مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در منطقه داریم، تا بتوانیم با آموزش و تربیت این گروه از دانش‌آموزان برای رضای خدا و اولیای آنها گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار