مراسم تجلیل از طلایه‌داران تربیت در بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_ با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل و معاونان پرورشی و فرهنگی و تربیت بدنی، روسای ادارات آموزش و پرورش استان، مدیر سازمان دانش آموزی، کارشناسان و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان بوشهر ، مدیران ، پیشکسوتان امور تربیتی ، مربیان پرورشی و مشاوران از طلایه‌داران تربیت در بوشهرتجلیل شد .

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تجلیل از طلایه‌داران تربیت  در بوشهر برگزار شد

به گزارش پانا، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درمراسم تجلیل از طلایه‌داران تربیت به مناسبت هشتم اسفند روز امور تربیتی وگرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر امور تربیتی گفت: بالندگی ورشد امورتربیتی ناشی از عشق واراده قوی است. معلمان و مربیان پرورشی با اهتمام بی نظیر در میدان تعلیم وتربیت بسیار درخشیدند.

شگوهی افزود: از بعد نیروی انسانی با کمبود 100هزار معلم پرورشی و 40 هزار مشاور مواجه هستیم . با تلاش‌ها و هماهنگی‌های انجام شده مجوز استخدام هشت هزار نفر در کشور صادر شده‌ است . از این شمار پنج هزار نفر به عنوان مربی پرورشی و مابقی نیز مشاور در قالب ماده یک و ۲۸ استخدام می‌شوند .

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش ‌و پرورش بیان کرد: باشیوع ویروس کرونا،حوزه پرورشی وفرهنگی برمیزان اثربخشی برنامه ها وفعالیت ها افزوده تا تعلیم وتربیت حتی درفضای مجازی غفلت نشود. بطوریکه معلمان ، مربیان پرورشی ومشاوران با اعتقاد وتلاش وافر کار کرده و هوشمندانه نقش آفرینی می کنند.

در این مراسم علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تبریک سالروز تاسیس امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی و پاسداشت شهدای والامقام امور تربیتی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر، شجره طیبه امور تربیتی در دستگاه آموزش و پرورش کاشته و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.درسال 1359امورتربیتی با هدف گسترش وتعمیق ارزش های انقلاب اسلامی ، انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی به دانش‌آموزان، تربیت دانش‌آموزان بر اساس آموزه‌های عبادی، اعتقادی و دینی در آموزش و پرورش پایه گذاری شد. معلمان ، مربیان پرورشی مسئولیت سنگین پرورشی وفرهنگی دانش آموزان راعهده دارشدند.

او افزود: یکی از رویکردهای اصلی در سند تحول بنیادین در حوزه مشاوره مراقبت سلامت روانی دانش آموزان ، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

کرمی خاطر نشان کرد: برنامه ها وفعالیت های متنوع وموثر درراستای آگاهی‌بخشی و توانمندسازی دانش آموزان اجرامی شود.

علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در مراسم تجلیل از طلایه‌داران تربیت هم با گرامیداشت 8 اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی، هفته تربیت اسلامی ویادوخاطره شهدای گرانقدر امور تربیتی گفت: دراین ایام برنامه‌های متعددی برای تجلیل از فرهنگیان به ویژه کارکنان حوزه پرورشی وفرهنگی، مدیران، مربیان، مشاوران و معاونان پرورشی تدوین و اجرا شده است در این راستا از 100 نفر از فعالان حوزه پرورشی، پیشکسوتان، و مشاوره‌های مدارس استان بوشهر تجلیل شد.

موحدی افزود: در شرایط کرونایی ماموریت‌های پرورشی ویژه دانش‌آموزان افزایش یافته است .در این راستا از طریق شبکه ملی دانش‌آموزان شاد و فضاهای مجازی این برنامه‌ها دنبال شده است طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی، طرح پیوست عملی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در مدارس دوره متوسطه 2 اجرا می شود .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: برای نخستین ‌بار طرح قرارگاه فرهنگی تربیتی دانش‌آموزی اجرامی شود.این قرارگاه بمنظور افزایش فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان و کشور تشکیل شده است.همچنین طرح یاری‌گران زندگی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی برای توانمندسازی، آگاهی‌بخشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در حال اجرا است .

در این مراسم کتاب روز نمای شهدای استان که مشخصات فردی و تصویر شهدای استان بوشهر از پژوهش و تدوین عبدالله رئیسی و مسعود شکوهی و کتاب آموزش مجازی و تکنولوژی آموزشی از مولفین حسین خلیفه و علی حق دوست رونمایی و از طلایه داران تربیت استان تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار