معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج:

تربیت اسلامی به عنوان یک چراغ راه در آموزش و پرورش است

فاروج(پانا)- زنگ سپاس مربی، به صورت نمادین، با حضور جمعی از مربیان و دانش آموزان پیشتاز و با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، در محل کانون فرهنگی تربیتی شهید مصطفی توافقی شهرستان فاروج نواخته شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اسلامی به عنوان یک چراغ راه در آموزش و پرورش است

به گزارش پانا، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج در این آیین با بیان تبریک هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی به دست معماران تربیت، شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر گفت: در باب تربیت، همه فرزندان ما، یک حقی بر عهده ما دارند که ما باید آن را به درستی درک کرده و به خوبی به آن برسیم، چرا که در قبال تربیت صحیح آنان، همه ما مسئول هستیم.

سید حسین حسینی با اشاره به روایتی از امام سجاد علیه السلام افزود: امام سجاد(ع)، در رابطه با تربیت فرزند خود، از خداوند متعال استعانت خواسته اند که خدایا، مرا در تربیت فرزندم یاری فرما، لذا، تربیت خوب و بد و مسئولیت آن، به عهده ما بر می گردد و باعث عزت و سربلندی و یا بر عکس آن می شود.

وی با بیان اینکه در رابطه با موضوع تربیت اسلامی در قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع)، بسیار سفارش و یادآوری شده است گفت: در قرآن کریم در رابطه با واژه تربیت ۹۷۰ بار آورده شده است و برخی از روانشناسان تربیتی هم به این نکته رسیده اند که برای تربیت فرزندان، باید تربیت را ابتدا از خودمان شروع کرده، تا فرزندان ما، به تربیت صحیح برسد.

حسینی در پایان با ابراز تقدیر و تشکر از تلاش های همه کارشناسان حوزه پرورشی، معاونین و مربیان تربیتی افزود: پرورش دهنده غایت اصلی ما، باید خداوند متعال باشد که در قرآن کریم و کلام معصومین(ع) به آن اشاره شده است تا ان شاء الله بتوانیم یک تربیت شایسته ای را برای همه دانش آموزان رقم بزنیم.

مدیر اداره دانش آموزی شهرستان فاروج نیز گفت: با استفاده از رهنمودهای قرآن کریم، ائمه اطهار (ع) و اندیشمندان اسلامی می توانیم فرزندان خوبی را برای این جامعه تربیت کنیم و لذا دانش آموزانی که به درجات خوب تربیتی رسیده اند، نتیجه تلاش و زحمات مشترک همه اولیاء و مربیان آنان است.

مصطفی قمبری افزود: نواختن زنگ سپاس مربی به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدای تربیت به ویژه شهیدان عزیز رجایی و باهنر و همچنین تجلیل ازتلاش های همه معاونین و مربیان تربیتی در مدارس است.

این آیین سپاس، با همکاری و مشارکت مدیران و مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی، کانون های فرهنگی تربیتی پسرانه امام جعفر صادق(ع) و دخترانه شهید مصطفی توافقی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج برگزار شد.

اجرای مراسم حاملان قرآن و گارد پرچم توسط دانش آموزان پیشتاز، یونس رمضان زاده (قاری قران)، علی حسین قسمتی، نیما هدایتی، حسام برزگر، رضا ساده به مربیگری پیشتاز هادی قربانیان، قرائت شعر سپاس مربی توسط نازنین معصومه کیمیایی، اجرای شعر کجایید ای شهیدان خدایی توسط حجت‌الاسلام امیر خاکزادان و پذیرایی بصورت بسته بندی از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار