۱۸ اسفند ماه اجلاس سراسری دانش آموزان به میزبانی یزد برگزار می شود

یزد (پانا) - به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت امور تربیتی، نشست خبری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۸  اسفند ماه اجلاس سراسری دانش آموزان به میزبانی یزد برگزار می شود

حسین علی ملانوری، در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به هفته تربیت اسلامی گفت: از هشتم تا ۱۴ اسفندماه در هفته تربیت اسلامی هستیم که هر روز از این هفته به نام های مختلفی نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: ‌برگزاری نشست خبری، ارسال پیامک، دیدار با امام جمعه یزد، دیدار با خانواده شهدای امور تربیتی، دیدار با پیشکسوتان امور تربیتی، برگزاری دوره های آموزشی متعدد از جمله برنامه های ما در این هفته امور تربیتی است.

وی یاد آور شد: برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری دوره آموزشی مهدویت، کارگاه ویژه مشاورین، دوره آموزشی احکام اسلام در زندگی، دوره های تربیت اسلامی نیز در این هفته برگزار می شود.

ملانوری با بیان اینکه در این راستا تجلیل از مربیان برتر، تجلیل از کادر درمان استان، اجرای پویش های اجتماعی و فرهنگی و هنری در راستای تجلیل از مقام مربیان تربیتی برگزار می‌شود، از تمام مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش استان خواست برنامه های خود را متناسب با شهرهای روز هفته یاد شده برنامه ریزی کنند.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: ارائه توانمندی‌های شهرستانی در 4 بخش، ارائه توانمندیهای استانی در فضای پرورشی نیز در این هفته دنبال می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان نخستین هدف ما در این هفته دانست و گفت: بدین منظور اردوی مجازی راهیان نور را برگزار می کنیم که فیلم داستانی کوتاه در خصوص اردوی راهیان نور تهیه و تدوین شده است که امیدواریم در چند روز آینده به نمایش گذاشته شود.

وی اجرای طرح گنجینه خاکریز را به عنوان یکی از طرح های اصلی زیر مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی دانست و برگزاری نمایشگاه کتاب، ارائه بخشی از خاطرات فرهنگیان و همرزمان شهدا، سرنوشت پژوهشی و وصیت نامه شهدا، ارتباط دانش آموزان با ایثار و شهادت به عنوان برنامه های برنامه های مرتبط با این طرح دانست.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان با عنوان طرح « لاله‌های روشن»، حضور در فعالیت های کنگره شهدای استان، برگزاری اردوهای مجازی در اماکن تاریخی و فرهنگی استان و کشور نیز در این هفته انجام شده است.

ملانوری بیان کرد: در سند تحول بنیادین 6 ساحت ارائه شده است که بسیاری از این ساحت ها در بخش پرورشی مشاهده می شود و امیدواریم رویکردها نیز به این سمت ارائه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم به روز رسانی فضاها و اماکن پرورشی و فرهنگی به عنوان یکی از چالش های اساسی ماست، زیرا توان مالی کافی در این بخش وجود ندارد.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم تغییر نگاه در خیرین مدرسه ساز نیز بوجود بیاید نیز امری اساسی است که امیدواریم در کنار هر 10 مدرسه یک کانون یا اردوگاه یا مکان پرورشی ایجاد شود که این امروز می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی ما را کاهش دهد.

وی افزود: بخش دانش اموزی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در روز 18 اسفندماه نیز به استان یزد اختصاص داده شده است که با شعار پیوند خانه، مدرسه و مسجد در نماز در دبیرخانه در جحال اجرا است.

ملانوری بیان کرد: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه بیش از 18 هزار و 500 اثر است.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: طرح ابتکاری طنین تلاوت نیز برای اولین بار در کشور به صورت استانی برگزار شد که برای اولین بار دانش آموزان دختر ما صاحب کرسی تلاوت شدند.

ملانوری گفت: برگزاری رزمایش کمک مومنانه، طرح تاسی مرکزی نیکوکاری دانش آموزی با افتتاح مجمع خیری دانش آموزی، توسعه محافل قرآنی با 250 محفل، برگزایر مسابقه هفتگی درس هایی از قرآن، تولید برنامه نوجوان آسمانی، برگزاری جشنواره هنری قرآن با عنوان « دانش» نیز به عنوان فعالیت های قرآنی و عترت ما در استان یزد بوده است.

وی افزود: برگزاری پویش های متعدد با رویکرد قرآنی، طرح مصباح الهدی، با عنوان اسوه نیایش، بزرگداشت مناسبت های ولایی، مسابقه صوتی نوای یار، برگزاری جلسات گفتمان دینی با حضور معلمان، دانش آموزان و والدین با 160 جلسه نیز در این راستا انجام می شود.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت های هفته تربیت اسلامی با همکاری صدا و سیما مرکز یزد در حال انجام است.

ملانوری بیان کرد: در حوزه تشکل های دانش آموزی نیز فعالیت های متعددی برنامه ریزی شد که انجمن اسلامی، بسیج و هلال احمر به عنوان نقاط قوتی در این بخش بودند که امیدواریم به خوبی این فعالیت ها دنبال شود.

وی ادامه داد: اجلاس سراسری نماز دانش آموزی نیز در دو بخش دانش آموزی و معلمان است که در حوزه دانش آموزی نیز رویکرد ارائه اثر در برنامه های پژوهشی و فرهنگی است.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد میزبان درس تفکر سطح زندگی در کشور است که گلچینی از این جشنواره برای معرفی الگوهای برتر به معلمان ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار