رونمایی از هشت طرح کشوری دستگاه تعلیم و تربیت خراسان رضوی در حوزه پرورشی و فرهنگی

مشهد(پانا )- در آیین گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی از هشت طرح کشوری دستگاه تعلیم و تربیت خراسان رضوی در حوزه پرورشی و فرهنگی رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از هشت طرح کشوری دستگاه تعلیم و تربیت خراسان رضوی در حوزه پرورشی و فرهنگی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهیدان رجایی و باهنرکه شجره طیبه امور تربیتی صدقه جاریه این عزیزان است اظهار کرد: در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید فراوانی بر امورتربیتی، پرورش و فرهنگی شده است، لذا فعالیت های ما در مدرسه بایستی رویکردی فرهنگی و تربیتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان یک کانون فرهنگی یاد شده است گفت: مدارس باید در تمامی ابعاد فضای فیزیکی، محتوای دروس و همچنین ویژگی ها و شاخصه های معلمین دارای رویکردی مبتنی بر تربیت اسلامی باشند، تربیت کودک وی را در مسیر انسان شده و شکوفایی و رشد استعدادها قرار می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر لزوم استفاده از بستر سامانه شاد به منظور ارائه نکات و مطالب پرورشی و تربیتی به دانش اموزان افزود: الهی بودن مبدا و منشا دین، سازگاری تربیت با فطرت بشر، نیاز همیشگی بشر به دین برای دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی، بی نیازی از اجبار و تحمیل و همچنین انعطاف پذیری در برنامه ها و روش ها با تاکید بر تفاوت های فردی از جمله مبانی تربیت اسلامی به شمار می آیند.

خدابنده در پایان با تاکید بر استفاده مناسب از فضاهای موجود آموزش و پرورش مانند دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی ، کتاب خانه ها، اردوگاه های تربیتی و نمازخانه های مدارس به منظور پرداختن به مسائل تربیتی دانش آموزان اظهار کرد: خراسان رضوی همه ساله با توجه به فضای دینی و معنوی حاکم بر استان به دلیل وجود مضجع شریف امام مهربانی ها آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و تلاش و پشتکار همکاران در بسیار از فعالیت های حوزه پرورشی در سطح کشور پیشتاز بوده است.

در ابتدای جلسه حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان با اشاره به جایگاه تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: روح حاکم بر این سند تربیتی است، رسیدن به مراتبی از حیات طیبه دارای سنجه، شاخص و مولفه های تربیتی است.

وی با بیان اینکه محور هر شش ساحت ذکر شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت اعتقادی، فرهنگی و دینی می باشد اظهار کرد: نگرش حاکم و گفتمان غالب بر آموزش و پرورش باید تربیت باشد، اگر قرار باشد تحولی در آموزش و پرورش رخ دهد نیاز به تفسیر جدیدی از تعلیم و تربیت داریم.

شادکام با بیان اینکه مربی پرورشی در مدارس مسئول فعالیت های پرورشی است و نه به تنهایی متولی امر تربیت تصریح کرد: تربیت نیاز به مشارکت به تمامی ارکان نظام تعلیم و تربیت دارد، فعالیت های تربیتی نتیجه گرا هستند و باید به یک تغییر، اصلاح و یا تثبیت یک هنجار، نگرش و باور منتهی شوند.

در ادامه این جلسه از اپلیکیشن کشوری مشاوره و هدایت تحصیلی و شغلی، کتاب پروتکل های درمانی ویژه جمعیت دانش آموزی در مراکز مشاوره، اطلس کشوری پایش سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان، طرح هفته سرود و نمایش مدارس کشور، پوستر سی و نهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری "فردا" ، طرح کشوری"به تو از دور سلام"، بزرگترین دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم و دوره مجازی آموزش روش های پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار