راه اندازی خط تولید کربن اکتیو میله‌ای در اردبیل

اردبیل(پانا)- نخستین خط تولید کربن اکتیو میله‌ای (گرانول) کشور در واحد فن آور مستقر در مرکز رشد واحد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل راه اندازی شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی خط تولید کربن اکتیو میله‌ای  در اردبیل

به گزارش دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، بابک پردل، رئیس مرکز رشد و واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان این مطلب گفت: این خط تولید با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ تن، به همت احدوند به عنوان یکی از هسته‌های فن آور مستقر در مرکز رشد اردبیل راه اندازی و تحویل خریدار شد.
او افزود: این شرکت که سابقه ساخت دستگاه‌ها و ماشین آلات فیلر بونکر، میوه خشک کن، کوره تحت خلا، برش و خم میلگرد را دارد برای دستیابی به دانش فنی این خط تولید سه ماه تلاش و تحقیق و همچنین بالغ بر دو میلیارد ریال هزینه کرده است و قادر است سالانه تعداد ۳۰ عدد از این خط تولید را روانه بازار کند.
رئیس مرکز رشد و واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در خصوص مشخصات این خط تولید اظهار کرد: این خط تولید شامل سه بخش اصلی خشک کن، میکسر و اکسترودر می‌باشد که خشک کن آن با پنل مخصوص و سیستم گرمایش بهینه ساخته شده است و راندمان زمانی بسیار مطلوبی دارد و با مبدل حرارتی سه جداره خود احتمال تماس گاز‌های احتراق با محتویات داخل خشک کن را به صفر می‌رساند و کربن اکتیو بدون هیچ گونه آلودگی در آن خشک می شود.
پردل ادامه داد: میکسر این خط با ظرفیت هشتاد کیلوگرم با موتور الکتریکی یازده کیلووات و گیربکس شفت مستقیم برای تولید خمیر کربن اکتیو همگن طراحی شده است و با توجه به درصد بالای آب در خمیر کربن اکتیو، میکسر‌های عادی قادر به اختلاط کامل مواد آن نیستند. اکسترودر این خط ویژه کربن اکتیو بهینه شده دارای سیستم هیدروموتور و ظرفیت شصت کیلوگرم در ساعت مجهز به کاتر اتوماتیک و کنترل دار برای تولید میله‌های یک شکل و یک اندازه کربن اکتیو. طرح سیستم ماردون این اکسترودر ویژه کربن اکتیو ساخته شده است.
او خاطر نشان کرد: کربن اکتیو تولید شده توسط این خط تولید در صنایع این دستگاه در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی و همچنین ساخت دستگاه‌های تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازار مصرف خوبی دارد؛ بنابراین برآورد می‌شود کلیه خطوط تولید شده به فروش برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار