در دیدار با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور؛

زینی‌وند: خواهان کمک سازمان‌‌های بین‌المللی در تکمیل فضاهای آموزشی اتباع خارجی هستیم

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل با مهدی محمودی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
زینی‌وند: خواهان کمک سازمان‌‌های بین‌المللی در تکمیل فضاهای آموزشی اتباع خارجی  هستیم

به گزارش مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، در این جلسه، مهدی محمودی ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب اظهار کرد: در طی این چهل سال جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزنده‌ای به اتباع و مهاجرین خارجی داشته که شایسته است این خدمات بیشتر به اطلاع عموم و خصوصاً اتباع و مهاجرین مقیم ایران رسانده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه توانستیم 23 میلیارد تومان اعتبار از سازمان‌های بین المللی برای حمایت از سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان جذب کنیم افزود: در خصوص جذب سرمایه از سازمان‌های بین المللی برخی از کشور‌های همسایه از ما پیشرو تر هستند، لذا لازم است تلاش‌ها و پیگیری‌های بیشتری صورت گرفته تا بتوانیم از ظرفیت این سازمان‌ها در حمایت از اتباع و مهاجرین بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همچنین از اقدامات صورت گرفته در خصوص توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی بین دانش‌آموزان و معلمین در مهمان شهر‌ها خبر داد و افزود: در خصوص توزیع تغذیه و شارژ کارت دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان اتباع اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی همچین در خصوص ثبت نام اتباع و مهاجرین در مدارس گفت: برای ثبت نام این دانش آموزان باید ابتدا برگه حمایت تحصیلی برای آنها صادر شده و بعد ثبت نام صورت گیرد که لازم است مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در این خصوص توجه ویژه داشته باشدو از ثبت نام دانش آموزان خارج از این چارچوب امتناع ورزد.

در این جلسه مجتبی زینی وند، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل نیز با بیان اینکه مرکز به صورت مستمر در حال شناسایی و پیگیری مسائل و مشکلات دانش‌آموزان اتباع است افزود: در این زمینه چند مسئله را شناسایی نموده که نیاز است برای حل این مشکلات و مسائل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همکاری‌های لازم را با مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور داشته باشد.

مجتبی زینی وند همچنین افزود: یکی از اولویت‌های این مرکز در خصوص دانش‌آموزان اتباع پیگیری مسائل مربوط به ایجاد فضاهای آموزشی برای این دانش‌آموزان است که لازم است اعتبارات لازم با حمایت سازمان‌های بین المللی برای تکمیل پروژه‌های ناتمام تأمین شود.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل ومدارس خارج از کشور همچنین از شروع سه طرح پژوهشی در مرکز اموربین الملل و مدارس خارج از کشور برای آسیب شناسی مسائل و مشکلات دانش‌آموزان اتباع خبر داد و گفت: لازم است که نیازها و مسائل فرهنگی این دانش‌آموزان به خوبی شناسایی شده و در این خصوص کارهای ویژه فرهنگی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار