سیفی خبر داد

اختصاص سهمیه ویژه به معلمان عشایری در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در سال آینده

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش از اختصاص سهمیه ویژه برای معلمان عشایری در سال آینده در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص سهمیه ویژه به معلمان عشایری در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در سال آینده

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدرضا سیفی در نشست با راهبران آموزشی استان کرمانشاه بابیان اینکه هم‌اکنون۲۱۰هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مناطق عشایری کشور مشغول به تحصیل هستند که 47.3 درصد آن‌ها را دانش آموزان دختر تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: طی سه سال گذشته شاهد افزایش هفت‌درصدی تعداد دانش‌آموزان دختر عشایر کشور بوده‌ایم.

وی با تشریح وضعیت مدارس عشایری کشور، افزود: در کشور6600 مدرسه ثابت، سیار و نیمه سیار عشایری با 1330 کلاس درس داریم. همچنین در کشور 3 هزار مدرسه کانتینری وجود دارد که از این تعداد 1327 مدرسه مربوط به عشایر است.

سیفی گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده مقرر شد، سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس برای سال آینده 5 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت چشمه‌های سرویس بهداشتی اختصاص دهد که امیدواریم شاهد تخصیص این اعتبار باشیم و مشکل سرویس بهداشتی این مدارس حل شود.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته امسال توانستیم 170 میلیارد ریال به‌عنوان سرانه آموزشی به مدارس عشایری کشور تزریق کنیم و امیدواریم تا پایان سال دوباره به همین میزان پرداختی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور در ادامه بابیان اینکه در کشور 3 هزار راهبر آموزشی و تربیتی داریم، تصریح کرد: بیشتر این راهبران در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی مشغول تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری هستند که احکام شغلی این راهبران آموزشی مشکلاتی دارد که با برنامه‌ریزی و تشکیل جلسات متعدد قرار شده قبل از پایان سال احکام شغلی این راهبران آموزشی تصحیح و بندی تحت عنوان مدیریت ویژه فوق‌العاده شغل دریافت کنند.

سیفی افزود: با توجه به اهمیت ویژه آموزش عشایر، سهمیه ویژه‌ای برای معلمان عشایری در سال آینده در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی در نظر گرفته ‌شده است.

وی در پایان با دعوت از خیرین برای ورود به حوزه تأمین تجهیزات موردنیاز دانش آموزان گفت: خیرین می‌توانند با تهیه مدارس کانکسی و ابزار آموزشی در کیفیت‌بخشی امر آموزش در مناطق محروم نقش اثرگذاری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار