دمای زاهدان 16 درجه کاهش یافت

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد در 72 ساعت گذشته دمای زاهدان در طول روز 16 درجه و در طول شب بیش از 7 درجه سلسیوس کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۱۶۶۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
دمای زاهدان 16 درجه کاهش یافت

محسن حیدری در گفت وگو با پانا اظهار کرد: همانطور که انتظار می رفت با شمالی شدن جریانات و وزش بادهای سرد شمالی، دمای هوا در نیمه شمالی استان کاهش یافت به طوری‌که در شبانه روز گذشته بیشینه دمای زاهدان در گرمترین لحظات شبانه روز به 9.2 درجه سلسیوس رسید که 16 درجه سردتر از 72 ساعت قبل آن بود.
وی ادامه داد: صبح امروز کمینه دمای حداقل 2 شهر شمالی استان برای دومین روز متوالی به زیر صفر درجه رسید و یخبندان شبانه روی داد، به طوریکه هامون با دمای منفی 1 درجه سلسیوس سردترین شهر استان شد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از امروز به تدریج دمای طول روز روند افزایشی به خود می گیرد اما همچنان تا دوشنبه سرمای شبانه و یخبندان در شمال استان ادامه دارد.
حیدری در بخش دیگری به وزش باد شدید و طوفان گردوخاک در شمال استان اشاره کرد و گفت: در 48 ساعت گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 104 کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 800 متر کاهش داد.
وی افزود: گردوغبار ناشی از این باد رفته رفته به زاهدان نیز نفوذ کرد و سبب شد تا شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی زاهدان به 1000 متر کاهش یابد.
عضو ستاد مدیریت بحران در بخش دیگری به فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته از حدود 40 ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی نیمه شمالی استان، گزارش بارندگی دریافت شد که بیشینه بارش ها با مقدار 8.5 میلی متر در میرآباد در نزدیکی زاهدان ثبت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار