شبکه شاد ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی به اولیا در خصوص بیماری کرونا دارد

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل تاکید کرد می توان از ظرفیت شبکه شاد برای آموزش و اطلاع رسانی به اولیا در مورد نحوه مقابله با ویروس کرونا استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
شبکه شاد ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی به اولیا در خصوص بیماری کرونا دارد

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در وبینار آموزشی «مداخلات لازم برای مقابله با کرونا» که ارتباط مستقیم با مدیران، معلمان و اولیای دانش آموزان استان برقرار شده بود، اظهار کرد: شبکه شاد بستر مناسبی را برای مشارکت اولیا در تعلیم و تربیت فرزندان خود مهیا کرده است.

او در ادامه به کاهش بستری های مبتلا به کووید 19 نسبت به ماه های قبل در استان اشاره کرد و گفت: کاهش مبتلایان به ویروس کرونا تنها از طریق اطلاع‌رسانی، آموزش و رعایت شیوه نامه‌‌ های بهداشتی میسر خواهد بود.

استاندار اردبیل اطلاع رسانی و آموزش در شبکه شاد را خوب ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان به‌عنوان سفیران سلامت در خانواده ها می توانند در کاهش ابتلا به این بیماری در بین اعضای خانواده خود نقش بسزایی را ایفا کنند.

بهنام جو با عنوان اینکه در شرایط کنونی باید همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند توصیه کرد: زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی از جمله موارد مهمی است که با رعایت آن ها می توان این ویروس را شکست داد.

او در بخش دیگری از سخنانش به شیوع ویروس جهش یافته کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه سرعت انتشار این ویروس نسبت به ویروس قبلی بیشتر است و کودکان را نیز مبتلا می کند که این نشان می دهد باید بیشتر از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

استاندار اردبیل در پایان گفت: در تلاشیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان به‌زودی شاهد بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس های درس باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این وبینار از شیوع جدید ویروس جهش یافته کرونا در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: سرعت انتشار این ویروس بیش از کووید 19 است و کودکان نیز در معرض خطر هستند.

شهرام حبیب زاده با عنوان اینکه تمام تلاش خود را می کنیم تا این ویروس به استان وارد نشود، اظهار کرد: ویروس جهش یافته کرونا می تواند در عرض 72 ساعت انسان را دچار نارسایی های ریوی کند.

او عنوان کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از سوی خانواده ها می تواند آن ها را در برابر این ویروس مصون نگه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه زدن ماسک مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به این بیماری است، تصریح کرد: استفاده از هوای آزاد نسبت به مکان های سرپوشیده می تواند تا حد زیادی از ابتلا جلوگیری کند.

حبیب زاده از دانش آموزان خواست تا به‌عنوان سفیران سلامت، آگاهی لازم در خصوص این ویروس را به خانواده های خود بدهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این وبینار آموزشی گفت: شبکه شاد به‌عنوان یک ظرفیت بزرگ در نظام تعلیم و تربیت نقش‌آفرینی می‌کند که از این امکان بایستی به نحو مطلوب برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در این شرایط حساس استفاده کرد.

احمد ناصری اظهار کرد: خرسندیم از اینکه شبکه شاد بستری را فراهم کرده است تا بتوانیم با آموزش و اطلاع‌رسانی به خانواده ها و دانش آموزان سلامت مردم جامعه را تضمین کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: از زمان شروع کرونا در دو مرحله سرانه بهداشتی در بین مدارس دولتی توزیع شده است. همچنین بارها مدارس توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش از لحاظ شاخص های بهداشتی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان 30 هزار نفر از دانش آموزان استان به‌عنوان سفیران سلامت، خانواده های خود را به رعایت موارد بهداشتی تشویق می کنند.

ناصری همچنین از حضور دانش آموزان در مدارس روستایی و کم جمعیت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و تصریح کرد: طبق مصوبه مدیریت کرونای استان کلاسهای اول و دوم ابتدایی همچنین دروس عملی هنرستان ها دایر است که در 16 اسفندماه سال جاری برای چگونگی ادامه این کلاس ها نیز تصمیم گیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار