شهردار منطقه ۵ تبریز خبر داد:

آرپادره سی سرانه فضای سبز تبریز را افزایش می دهد

تبریز (پانا) - شهردار منطقه پنج تبریز عنوان کرد با تکمیل پروژه فضای سبز آرپادره سی، سرانه فضای سبز منطقه پنج تبریز از 14 متر هم بیشتر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آرپادره سی سرانه فضای سبز تبریز را افزایش می دهد

به گزارش شهریار، میرعلی اصغر نساج با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز گفت: احداث 5 پارک محله ای در سال جاری در سطح منطقه شروع شده بود که 2 مورد آن به بهره برداری رسیده و تقدیم شهروندان شد.

او افزود: یک مترمربع بر سرانه فضای سبز منطقه پنج در سال جاری افزوده شده است.

شهردار منطقه ۵ تبریز با بیان اینکه بدون احتساب مساحت پارک جنگلی آرپادره سی، سرانه فضای سبز این منطقه 14 متر مربع است، تصریح کرد: مساحت پارک‌ها و فضاهای سبز این منطقه 170 هکتار است که در صورت بهره برداری کامل از پارک جنگلی آرپادره سی این رقم افزایش می یابد.

او همچنین در رابطه با اقدامات صورت گرفته در مجموعه تفریحی و گردشگری آرپادره سی اظهار کرد: فاز اول آرپادره سی با 183 هکتار مساحت قابل بهره برداری خواهد بود که طراحی های لازم برای توسعه آرپادره سی تا 400 هکتار انجام شده است.

نساج از اعتبار پیش بینی شده 50 میلیارد ریالی برای ایجاد زیرساخت های لازم در مجموعه آرپادره سی خبر داد و گفت: امسال 35 میلیارد ریال برای برق رسانی به این پروژه هزینه شده است.

او در تشریح دیگر اقدامات انجام شده فضای سبز در سال جاری عنوان کرد: امسال 80 هزار اصله درخت و درختچه در سطح حوزه کاشته شده که این رقم تا پایان سال به 110 هزار اصله می رسد.

شهردار منطقه ۵ تبریز اصلاح پیاده روهای پارک های سطح حوزه را از دیگر اقدامات برشمرده و گفت: پیاده روهای 7 پارک و بوستان محله ای اصلاح و بهسازی شده است.

او با اشاره به بهره برداری از مراکز سپتیک نیز گفت: با هدف حذف آبیاری فضاهای سبز با تانکر مراکز سپتیک و ذخیره آب مرزداران و آرپادره سی به بهره برداری رسیده و برای انتقال آب به فضاهای سبز و آبیاری درختان با روش مدرن 30 کیلومتر در سطح حوزه لوله گذاری آب خام انجام شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار