ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با پانا

علی کریمی بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون است اما لابی‌گری و زدوبند بلد نیست

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است در انتخابات فدراسیون فوتبال برای رسیدن به صندلی ریاست، علی کریمی بیبشترین شایستگی را دارد اما شانس ریاست برای 3 گزینه دیگر بیشتر است.

کد مطلب: ۱۱۶۶۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
علی کریمی بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون است اما لابی‌گری و زدوبند بلد نیست

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با پانا درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: « به نظرم این انتخابات تاثیری در آینده فوتبال ایران ندارد، از بین چهار نفری که برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کردند، علی کریمی مورد تایید من است. البته به دلیل اینکه کار مدیریتی تاکنون انجام نداده است یک ایراد دارد اما با این حال از جنس فوتبال است و با افرادی که قرار است کار کند همگی مثل خودش هستند آنها نیاز به مسائل مالی ندارند با پوست و خون خود فوتبال را درک می‌کنند. »

وی ادامه داد: « تیم مدیریتی که قرار است در کنار رئیس آینده فدراسیون فوتبال باشد خیلی اهمیت دارد امثال علی کریمی از بدنه فدراسیون فوتبال هستند و می توانند تصمیمات درست و منطقی بگیرند هر چند که معتقدم قدرت کریمی در برابر ۳ نامزد دیگر کمتر است علی کریمی بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون است اما لابی‌گری و زد و بند بلد نیست. سه نامزد دیگر در ارتباط‌گیری و لابی قوی‌تر هستند برخی از آنها هم که گزینه حمایت شده حمایت شده هستند و به همین خاطر شانس بیشتری در انتخابات دارند. »

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار کرد: « فوتبال ما کاملا هزینه‌ای است و با توجه به شرایطی که در این چند سال اخیر داشته است هیچ گونه درآمدی ندارد بنابراین به ارگان و سازمان وابسته است. در حال حاضر ما هیچ تیم خصوصی غیر از تراکتور نداریم و تمام تیم ها وابسته به سازمان یا ارگانی هستند وقتی شرایط را انجام می‌بینم تعجب می‌کنم که اگر علی کریمی رای اعتماد مجمع را گرفت و توانست به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود آن وقت چطور می‌تواند ارتباط برقرار کند به هر حال علی کریمی شخصیتش کاملا مشخص است و کاملاً شخصیت مستقل و آزادی دارد. »

قاسم پور در پاسخ به این سوال که برخی می گویند افرادی مثل علی کریمی با توجه به اینکه چهره هستند می‌تواند اسپانسر های خوبی جذب کنند، گفت: « علی کریمی مگر چقدر می تواند اسپانسر جذب کند من امیدوارم که بتواند رای مجمع را بگیرد حضور علی کریمی در مجمع فدراسیون فوتبال شهامت و جسارت می‌خواست که با توجه به روحیه کریمی شاهد آن بودیم. همه ما دوست داریم که او به عنوان رئیس آینده فدراسیون فوتبال انتخاب شود چراکه افراد متخصص فوتبال را دعوت به کار می‌کند و با زد و بند و لابی که سالهاست با فوتبال ما عجین شده است مبارزه می‌‍کند اما همانطور که گفتم نسبت به سه گزینه دیگر و ارتباطات که آنها دارند کار سختی پیش‌رو دارد. »

وی در مورد برنامه‌های نامزدهای فدراسیون فوتبال اظهار کرد: « به نظرم برنامه‌هایی که ارائه دادن بیشتر شعار بود، سالهاست هر کسی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می شود مبارزه با فساد و درآمدزایی صحبت می کنند اما وقتی که مرحله عمل می‌رسد همه حرف‌ها رو یادشان می‌رود برنامه تلویزیونی افرادی که برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندید شده‌اند را دیدم اما به اعتقاد من چیز خاصی نبود و حرف تازه برای گفتن نداشتند.برنامه علی کریمی را هم که هنوز مجوز پخش به آن ندادند و نمی‌دانم علت این موضوع چیست برخی مسائل را در فوتبال رنگ و بوی سیاست می دهند که این کار اصلاً درست نیست. »

وی در مورد شائبه حمایت وزارت ورزش و جوانان از گزینه خاص گفت: « اینکه می‌گویند ما نماینده نداریم و کاملاً بی طرف هستیم اتفاق دور از دسترس نیست. متاسفانه در فوتبال ما سوابق کاری افراد بررسی نمی‌شود چند روز پیش انتخابات هیئت فوتبال تهران برگزار شد و شخصی به عنوان رئیس انتخاب شد که ۱۲ سال این فرصت را در اختیار داشت. سوال من این است که این فرد در مدت زمان ریاستش چه برنامه های قابل قبولی ارائه داده است اگر کارنامه موفقی داشته که مورد تایید است اما اگر نه چرا دوباره باید به عنوان رئیس انتخاب شود. »

وی در پایان گفت: « البته شرایط فوتبال ما کلاً به همین شکل است، زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ما بود که به نظرم آورده‌ای نداشت مسئولین سابق فدراسیون فوتبال می‌گفتند با مربی جدیدی قرارداد بستیم که دیگر اشتباهات دوران کی‌روش را تکرار نکنیم پس از آن دیدیم سرمربی روی کار آمد که قراردادش از کی‌روش بدتر بود پس از مدتی صحبت در مورد پرونده ویلموتس به میان آمد اما همه تب‌ها به شدت فروکش کرد و هیچکس با مسببین این پرونده عجیب و غریب برخورد نکرد بنابراین من اعتقاد دارم نباید منتظر یک تحول عظیم پس از انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال باشیم فوتبال ما شرایطش به همین صورت است و انتخاب یک رئیس هم نمی‌تواند به یکباره تحول عظیمی ایجاد کند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار