فعالیت‌های جمعی و حضوری حوزه پرورشی با شیوع کرونا دچار مشکل شده است

مشهد (پانا)- همرمان با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد مقدس اعلام کرد حوزه پرورشی وسیع‌ترین حوزه درسیستم آموزش و پرورش بوده و فعالیت‌های جمعی و حضوری این حوزه با شیوع کرونا دچار مشکل شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۶۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های جمعی و حضوری حوزه پرورشی با شیوع کرونا دچار مشکل شده است

مهدی خلیلی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد مقدس ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی در گفت‌وگو با پانا، به تشریح برنامه‌های این حوزه پرداخت.

وی گفت: حوزه پرورشی وسیع‌ترین حوزه در آموزش و پرورش است. ماموریت‌های سازمانی و فعالیت های مختلف و گسترده ای شامل امور تربیتی، قرآن، عترت و نماز، فرهنگی هنری، بهداشت، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این معاونت داریم.
وی افزود: زمینه سازی برای تربیت اسلامی دانش آموزان یکی از وظایف بسیار مهم معاونان پرورشی در مدارس است. فعالیت‌های حوزه پرورشی فعالیت‌هایی جمعی و حضوری بوده که با شیوع کرونا دچار مشکل شده است.
وی گفت: بسیاری از فعالیت هایی که قبلا داشتیم اکنون به صورت مجازی پیگیری می شود. ولی مشاوره به شدت در فضای مجازی فعال بوده و همچنین به صورت انفرادی و با رعایت شدید پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری پیگیری می شود تا بتوانیم کمک لازم را به دانش آموزان داشته باشیم.
وی افزود: آموزش و پرورش نهاد تربیت است. قطعا هدف همه مدیران و کادر اجرایی مدارس به خصوص معاونان پرورشی بحث تربیت است تا برای دانش آموزان زمینه ای ایجاد کنند ‌و آنان بتوانند استعدادهای خود را بروز دهند. این باعث خودباوری شده و آینده اجتماعی دانش آموزان را ترسیم می کند.
وی عنوان کرد: کمی فرصت نیرو های پرورشی در مدارس برای ارتباط با دانش آموزان و شناخت آنها از دغدغه های معاونان پرورشی است. بسیاری از دانش آموزان دارای استعدادهای فوق العاده ای هستند ولی خودشان را نشان نداده و در جامعه دیده نمی شوند، بنابراین کمی فرصت شناسایی و زمان ارتباط برای نیروهای تربیتی در این موارد بسیار جدی است.
وی گفت: الان که بحث کرونا پیش آمده و مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد، فعالیت های این حوزه پرورشی را نیز دچار آسیب کرده است. امیدوارم با بهتر شدن اوضاع اقتصادی و مسائل دیگر که جامعه گریبان گیر آن است، حوزه پرورشی هم بتواند خودش را تقویت کند و با یک توان و انرژی فوق العاده و امکانات مناسب در خدمت دانش آموزان و آینده سازان جمهوری اسلامی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار