به مناسبت روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی؛

پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت ۸ اسفند ماه، سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان

متن پیام محمد دستورانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کلیدِ گنجِ سعادت، قبول اهلِ دل است

«تربیت، یعنی توانایی جمع بستن دل ها با خدا و مربی، یعنی کسی که می داند چگونه می توان دست دل ها را به دست خدا سپرد.» در همه جای قرآن که خداوند سبحان، سمت انبیاء را ذکر می کند، تزکیه را قبل از تعلیم بیان می دارد؛ آنجا که تزکیه پیش تر از تعلیم آمده، برای این است که تزکیه، علت غایی و هدف نهایی بوده و هدف بر وسیله مقدم است. خداوند عالم بر مؤمنان منت نهاده و پیامبری از خودشان برانگیخته تا آیات خویش را بر مردم بخواند و پاکشان کرده و کتاب و حکمت به ایشان بیاموزد.

اکنون رسالت پیامبران و پیام آوران نجات و آزادی، به عهده کسانی است که طلایه داران تربیت اند و در عرصه های مختلف به پرورش و آموزش فرزندان این مرز و بوم همت گماشته و برای تربیت نسلی دین دار و دین مدار، با هویت، خردمند و بالنده و متخلق به اخلاق حسنه، در تلاش بوده و چشم انداز اعتلای اسلام و ایران را پیش رو دارند. شهید رجایی، مربیان امور تربیتی را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش می داند و شهید باهنر بر این باور است که مربی وقتی با انبیاء و امام عادل هم ردیف و هم صف می شود که آموزش را از محتوای تزکیه لبریز کند.

ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و تبریک روز امور تربیتی، بر قلب هایی درود می فرستیم که سرشار از عشق به خالق و مخلوق، در پی افتاده ای در راه، می گردند تا مزرعه اندیشه اش را با نسیم تربیت، سبز سازند.

هم زمانی ماه پُربرکت رجب، خجسته زادروز امیرمؤمنان، علی علیه السلام و یاد و نام پیام آور کربلا، حضرت زینب(س) را به فال نیک گرفته و از درگاه حضرت حق می طلبیم، خیر و خوبی و نیک بختی، در روزها و سال پیش رو برای همه مردم شریف کشورمان مقدر شود. انشاالله

محمد دستورانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان

هشتم اسفندماه 1399

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار